خبرگزاری کار ایران

گرانی دارو‌ها مهمترین مشکل بیماران چشمی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۱۹

از بین داروهای جدید تنها یک نمونه آن است که برای بیماران بکار می‌رود و اقلام دیگر آن به علت قیمت خیلی بالا نتوانسته‌اند در دسترس بیماران قرار بگیرند.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با اشاره به مشکلاتی که بیماران چشمی در تهیه داروهای جدید دارند، گفت: از بین تعداد زیاد داروهای جدیدی که در زمینه درمان مشکلات شبکیه در دنیا تولید شده است، تنها یک قلم و آنکه از بقیه ارزان‌تر است در ایران استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسعود سهیلیان فوق تخصص شبکیه درباره پیشرفت‌هایی که علم پزشکی در این زمینه کرده است، افزود: پیشرفت‌ها بیشتر در زمینه دارو و تزریقاتی است که برای چشم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌هایی هم در زمینه دستگاههای تشخیصی صورت گرفته است، افزود: متاسفانه مشکلی که در کشور وجود دارد بالا بودن هزینه دارو‌ها است که عموما بیماران از عهده آن بر نمی‌آیند. از بین این داروهای جدید تنها یک نمونه آن است که برای بیماران بکار می‌رود و اقلام دیگر آن به علت قیمت خیلی بالا نتوانسته‌اند در دسترس بیماران قرار بگیرند.

سهیلیان عنوان کرد: این دارو‌ها در بهبود بسیاری از بیماری‌ها یاری‌دهنده بوده است و روز به روز که می‌گذرد آثار این پیشرفت‌ها در درمان بیماری‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

این فوق تخصص شبکیه در مورد کاربرد این داروهای جدید گفت: در درمان عوارض چشمی بیماری دیابت، بیماریهای شبکیه ناشی از تغییر سن و بیماریهای عروقی شبکیه بسیار موثر بوده است. این دارو‌ها چون وارداتی هستند و تولیدشان را در داخل کشور نداریم بیمه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و هزینه‌های بالا بیماران را از مصرف آن محروم می‌کند. فقط یک نمونه ارزان‌تر وجود دارد که مصرف آن رایج است.

سهیلیان درباره دیگر دستاوردهای فناوری در علم چشم پزشکی افزود: دستگاههای جدیدی در زمینه عکسبرادری از شبکیه تولید شده است که این دستگاه‌ها قادر به تهیه عکس مقطعی و عمیق از بافت شبکیه و کوروئید هستند و حتی انجام آنژیوگرافی را بدون تزریق ماده حاجب امکان پذیر می‌نمایند.

وی در ادامه درباره مباحثی که قرار است در این دوره از کنگره بحثشود گفت: علاوه بر برنامه‌های علمی، برنامه‌های جانبی دیگری با عنوان business meeting داریم که به مسائل گوناگون تجاری و حرفه‌ای چشم پزشکی می‌پردازد و برنامه دیگری در زمینه استفاده از تلفن همراه(Smartphone) در درمان و پیگیری و حتی تشخیص بیماری‌های چشمی برگزار می‌شود. یک برنامه هم در زمینه روشهای تحقیق در چشم پزشکی و یک برنامه هم در زمینه آموزش چشم پزشکی در برنامه‌های کنگره امسال گنجانده شده است. علاوه بر این جشنواره فیلم و عکس نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این کنگره است.

سهیلیان درپایان خاطر نشان کرد: بیست و چهارمین دوره از کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران یک روز فوق تخصصی خواهد داشت که در آن ۲۲ سمپوزیوم در زمینه‌های مختلف فوق تخصصی چشم پزشکی برگزار می‌گردد. در سایر روزهای کنگره نیز ۹۱ سمپوزیوم و کارگاه با حضور ۲۹ مه‌مان از کشورهای آمریکا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند، سنگاپور، امارات و کویت برگزار خواهد شد. همچنین آکادمی چشم پزشکی آمریکا و International Council of Ophthalmology هر کدام نیز یک سمپوزیوم قبل از کنگره برگزار خواهند کرد.

بیست و چهارمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران به همت انجمن چشم پزشکی و همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت همکاران چشم پزشک داخل و خارج از کشور ۱۰ تا ۱۳ آذر ۹۳ در سالن همایشهای رازی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز