خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان فوق ‌تخصصی نورافشار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

قربانیان انفجار مین تحت پوشش بیمه نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۴۴

باید مشکلات بیمه‌ای این افراد حل شود و درمان آنها در درازمدت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس بیمارستان فوق ‌تخصصی نورافشار گفت: کودکان و افرادی که قربانی مین می‌شوند، تحت پوشش بیمه‌ نیستند.

«رامین کردی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به ملاقات وزیر بهداشت از شش کودک قربانی انفجار مین در شهر مریوان در بیمارستان نورافشار اشاره کرد و گفت: نکته بسیار مهمی که در خصوص این بیماران مورد توجه قرار گرفت، پوشش بیمه‌ای آنها بود.

رئیس بیمارستان فوق ‌تخصصی نورافشار با اشاره به اینکه کودکان و افرادی که قربانی مین می‌شوند، تحت پوشش بیمه‌ خاصی نیستند، افزود: باید مشکلات بیمه‌ای این افراد حل شود و درمان آنها در درازمدت مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به بیمارانی که دارای اختلالات اوتیسم، فلج مغزی و… هستند، افزود: این بیماران به یک دوره درمانی طولانی‌مدت نیاز دارند تا توانایی روحی و اجتماعی‌اشان افزایش یابد، چنانچه خدمات توانبخشی خوبی به آنان ارائه نشود، آنان در ردیف ناتوانانی که هرگز به فعالیت اجتماعی بازنخواهند گشت، قرار خواهند گرفت.

کردی با بیان اینکه در داخل کشور شمار بسیار محدودی از بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات بازتوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان نورافشار، بیمارستان توانبخشی رفیده نیز خدمات درمانی چون ورزش‌درمانی، کاردرمانی، گفتاردرمانی در کنار خدمات طبی ارائه می‌دهد.

وی در خاتمه به پیشنهاد وزیر بهداشت برای ایجاد سازمان توانبخشی با مشارکت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: دکتر هاشمی خواستار آن شد تا سازمانی تحت عنوان سازمان توانبخشی ایجاد شود و سرمایه‌گذاری‌های لازم نیز برای تقویت آن فراهم شود تا مراکز توانبخشی در کشور گسترش یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز