خبرگزاری کار ایران

جزییات لباس جدید امدادگران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۱۷

سازمان امداد و نجات به منظور یکسان سازی پوشش امدادگران و نجاتگران خود در سراسر کشور نسبت به طراحی لباس متحدالشکل برای امدادگران و نجاتگران زن و مرد اقدام کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خرید تجهیزات جدید امدادرسانی متناسب با علم روز و آخرین تغییرات علمی خبر داد.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در مورد طراحی لباس متحدالشکل سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سازمان امداد و نجات به منظور یکسان سازی پوشش امدادگران و نجاتگران خود در سراسر کشور نسبت به طراحی لباس متحدالشکل برای امدادگران و نجاتگران زن و مرد اقدام کرده که این البسه با طراحی جدید در بخش‌های مختلفی شامل البسه تابستانی و زمستانی و لباس‌های ویژه عملیات دسته بندی شده‌اند.

وی تهیه و اجرای دستورالعمل اعطا و ارتقا درجه امدادگران و نجاتگران گام دیگری در جهت نظم بخشیدن به لباس عنوان کرد و افزود: در این دستور العمل ۷ درجه شامل امدادگر سوم، دوم، یکم، نجاتگر سوم، دوم، یکم و ایثار پیش بینی شده شده است که رسیدن به هر یک از این درجات مستلزم کسب امتیازات لازم و قبولی در آزمون‌های از پیش طراحی شده است.

کولیوند با بیان اینکه براساس این درجات لباس‌های یکسان نیز طراحی شده‌اند که واجد نشان درجه مورد نظر بر روی بازوی راست(برای آقایان) و سرآستین راست(برای بانوان) است، گفت: البته در این دستورالعمل لباس و تجهیزات ویژه‌ای نیز برای هر درجه تعریف شده است که با ارتقای هر درجه این البسه مجهز‌تر و عملیاتی‌تر در نظر گرفته شده است.

به گفته کولیوند البسه طراحی شده به طور کلی شامل شلوار، پیراهن، کت، کاپشن، کلاه و کفش امدادی برای مانتو، شلوار، مقنعه، چادر ملی و کفش امدادی برای خواهران است که این البسه با ترکیب رنگ قرمز و سفید و دارای درجه می‌باشد.

درجات نیز با تلفیقی از نشان‌های رسته‌های مختلف نجات و کلمات Relief(امداد)، Rescue(نجات) و ISAR(ایثار) طراحی شده‌اند.

تجهیزات امداد و نجات به روز شدند

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین در مورد بررسی تجهیزات سازمان و ورود تجهیزات جدید بومی و کاربردی گفت: نیروهای امدادی آموزش دیده، متخصص و سازماندهی شده و از طرف دیگر تجهیزات امداد و نجات بروز، کارآمد و آماده به کار همانند دو بال یک پرنده برای پرواز هستند که این دو عامل مکمل یکدیگر برای اجرای بهینه عملیات امداد و نجات هستند.

وی ادامه داد: از این رو سازمان امداد و نجات مبادرت به خریداری و فراهم کردن تجهیزات امداد و نجات برای تیم‌های عملیاتی همانند دستگاه‌های نوین زنده یاب، ست‌های نجات هیدرولیک، خودروهای نوین امداد و نجات و تجهیز آن‌ها همچون خودروهای نجات، آمبولانس‌های امداد و نجات، خودروهای ارتباطاتی و مخابراتی، خودروهای عملیاتی چند منظوره و… کرده است.

کولیوند گفت: در نگاه روند خریداری تجهیزات امداد و نجات، ملاحظات کار‌شناسی جهت تغییرات کیفیتی و عملکردی این تجهیزات به روز و کارآمد بودن آن‌ها در زمان خریداری شده کاملا محسوس است.

این مقام مسوول امداد و نجات، گفت: به عنوان مثال در حدود ۱۵ سال پیش زنده یاب‌های اکوستیک یا صوتی از بهترین‌های سیستم‌های زنده یاب در سطح جهانی بودند.

وی ادامه داد: پس از آن متناسب با تولید زنده یاب‌های متنوع همچون تلسکوپی، بیورادار و… این سازمان نیز همگام با افزایش انتظار از جمعیت هلال احمر در راستای بهبود عملکرد، از تجهیزات نوین و کارآمد استفاده نمود و کم کم تجهیزات قدیمی‌تر جای خود را به تجهیزات نوین امداد و نجات دادند و این در حالی است که تجهیزات نوین امداد و نجات نیز مانند سایر تکنولوژی‌های موجود به سرعت قابلیت بروز شدن و ارتقا در عملکرد را دارند.

وی ادامه داد: نکته مهم در خصوص تجهیزات امداد و نجات، سرویس و نگهداری به موقع و آماده به کار نگهداشتن این تجهیزات در زمان بعد از عملیات است.

کولیوند افزود: سیستم‌های صحیح سرویس و نگهداری متناسب با نوع دستگاه‌ها، اطلاع از شرایط نگهداری بهینه با توجه به مشخصات فنی هر دستگاه و متناسب با شرایط آب و هوایی حاکم بر محل نگهداری از نکات مهم و کلیدی است و رویکرد سازمان امداد و نجات در خصوص تجهیزات امداد و نجات اینگونه است.

وی درباره رویکرد سامان امداد و نجات گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری ضمن شناسایی و تهیه تجهیزات نوین امداد و نجات و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح گسترده‌ای اقدام موثر و عملی درخصوص نگهداری و آماده به کار نگهداشتن آنچه در سال‌های قبل خریداری شده است، می‌کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در سال جاری به علت نیاز به رشد امداد و نجات هوایی و به جهت نیاز به سرعت عمل در ارائه خدمات امداد و نجات رویکرد جمعیت هلال احمر در گسترش خدمات امداد و نجات هوایی و خریداری بالگرد متناسب با نیازهای کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز