خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دیابت ایران در گفت‌و گو با ایلنا:

سن ابتلا به دیابت۲۰ سال کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۷۱

چنانچه دیابت کنترل نشود، تبعات اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت / پیشگیری از بیماری دیابت از مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود.

رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه سن ابتلا به دیابت نوع دو از ۳۰ به ۱۰ سالگی رسیده است، گفت: دلیل بروز چنین روند نزولی را باید در «شیوه زندگی» افراد جامعه جستجو کرد.

«اسدالله رجب» در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: کاهش فعالیت جسمی و تغذیه نامناسب افراد از دلایل اصلی کاهش سن ابتلا به دیابت است.

رجب با تاکید بر لزوم رویکرد پیشگیری از بیماری‌ها اظهار داشت: چنانچه دیابت کنترل نشود، تبعات اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: چنانچه پیشگیری از بیماری دیابت از مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود و در کنار آن رسانه‌های جمعی نیز در این زمینه کمک کنند، می‌توان بهبود وضعیت ابتلا به این بیماری را شاهد باشیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه هیچ مشکلی در زمینه تامین آمپول گلوکاگون برای بیماران دیابتی وجود ندارد، گفت: قیمت آزاد این آمپول ۱۲۰ هزار تومان و قیمت با دفترچه آن ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان است و تاکنون نیز تغییری در کاهش بهای این دارو برای بیماران دیابتی به وجود نیامده است.

رئیس انجمن دیابت ایران همچنین بر تولید قلم انسولین توسط کارخانجات داروسازی در داخل کشور تاکید کرد و افزود: تمامی وسایل و امکانات باید در اختیار بیماران دیابتی‌ قرار گیرد، همان‌گونه که در خارج از کشور نیز این امکانات برای بیماران دیابتی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز