خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

باید به فکر جایگزینی بیمارستانهای قدیمی باشیم

کد خبر : ۲۰۰۶۱۶

در این دوره باید تغییرات جدی در واگذاری مسئولیت ها در وزارت بهداشت انجام بدهیم زیرا لازم نیست که حتما رئیس یک بیمارستان پزشک و استاد تمام باشد ما از این مسئله خیلی آسیب دیده ایم.

وزیر بهداشت گفت: بارها گفته ام اگر یک آرزو در دوران وزارتم داشته باشم این است که بتوانیم شبکه بهداشت و درمان را در سراسر کشور کامل کنیم زیرا داشتن شبکه بهداشت و درمانی آرزوی همه ماست.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی صبح دوشنبه در هفتاد و هشتمین اجلاس روسای دانشگا های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: بعد از گذشت یک سال از شروع فعالیتهای وزارت بهداشت شاهد هستیم که مردم ابراز رضایت نسبی از خدماتی که به آنها می شود دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی که از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ آغاز شده است، افزود: ما می توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم ولی این به منزله این نیست که کارهای در زمین مانده زیادی نداریم.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که تشویق ها خوب است اما آفت هم دارد، گفت: نباید تصور کنیم که تقریبا همه از حوزه سلامت راضی هستند زیرا هنوز در مقدمه راه هم نیستیم و کارهای خیلی زیادی در زمین مانده است که می بایست با برنامه ریزی و نظارت دقیق به اجرای آنها بپردازیم.

هاشمی با عنوان این مطلب که موفقیت ما در گرو ارتباط با مردم است، افزود: بازبینی در اقدامات یک سال گذشته و تصمیماتی که داشتیم و از همه مهمتر همراهانی که داریم می تواند ما را در مسیر اجرای برنامه های حوزه سلامت موفق سازد.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که فرصت تغییرات مدیریتی در دو سه سال آینده را نخواهیم داشت، ادامه داد: الان فرصت مناسبی است که اگر نیاز به تغییرات در سطح مدیریت ها داریم انجام شود.

وی با بیان این مطلب که برنامه درمان هنوز اشکالات زیادی دارد، افزود: کارهای زیادی در بخشهای مختلف حوزه سلامت در دست تهیه است که به تدریج آنها را عملیاتی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت به موضوع بهداشت و پیشگیری اشاره کرد و گفت: تردیدی نیست که موضوع بهداشت و پیشگیری مهم است اما متاسفانه ما متهم شدیم به اینکه درمان نگر هستیم ولی واقعیت این چنین نیست زیرا آسیب هایی که از بابت عدم توجه به حوزه بهداشت به مردم وارد شده است خیلی خوب می شناسیم و می بینیم.

هاشمی تاکید کرد: بارها گفته ام اگر یک آرزو در دوران وزارتم داشته باشم این است که ما بتوانیم شبکه بهداشت و درمان را در سراسر کشور کامل کنیم زیرا داشتن شبکه بهداشت و درمانی آرزوی همه ماست.

وی با اشاره به اینکه اشکالات شبکه بهداشتی در نظام سلامت آسیب‌های زیادی در روستاها به دنبال داشته است، اظهارداشت: بایستی شبکه های بهداشتی و درمانی روستاها غبار روبی و بازسازی شوند.

هاشمی همچنین از وجود بیماریهای غیر واگیر و مشکلات بهداشتی در شهرها و حاشیه شهرها به عنوان چالش بزرگ شبکه بهداشت و درمان کشور نام برد و گفت: البته در روستاها نیز سیمای بیماری ها تغییر کرده است.

وزیر بهداشت در ادامه به تخصیص اعتبارات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: ما با ۸۰ درصد تخصیص اعتبارات می توانیم برای اجرای برنامه های نظام سلامت برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه به تغییرات مدیریتی و همچنین واگذاری مسئولیت ها در وزارت بهداشت و سطح دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این دوره باید تغییرات جدی در واگذاری مسئولیت ها در وزارت بهداشت انجام بدهیم زیرا لازم نیست که حتما رئیس یک بیمارستان پزشک و استاد تمام باشد ما از این مسئله خیلی آسیب دیده ایم.

هاشمی با طرح این مطلب که چه اشکالی دارد رئیس بیمارستان غیر پزشک یا پزشک عمومی باشد، افزود: افراد باید کاردان باشند و مهم نیست که حتما رئیس یا مدیر بیمارستان یک پزشک هیات علمی یا متخصص باشد.

وی به موضوع هتلینگ بیمارستانها اشاره کرد و گفت: ما نباید پول را صرفا برای بزک کردن بیمارستانها هزینه کنیم اما اگر سیستم فیزیکی بیمارستان دچار مشکل است می‌بایست نسبت به بازسازی آنها اقدام شود. همچنین باید به فکر جایگزینی بیمارستانهای قدیمی باشیم.

وی از اورژانس بیمارستانی به عنوان پیشانی بیمارستانها در ارائه خدمات به مردم نام برد و افزود: بهتر است تغییرات و بازسازی بیمارستانها از بخش اورژانس شروع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز