خبرگزاری کار ایران

شرایط جدید انتقال سوابق بیمه ای ایثارگران و فرزندان شهدا

کد خبر : ۱۹۶۷۳۱

این شرایط شامل آن دسته از ایثارگران و فرزندان شهدا می شود که تغییر صندوق بیمه ای و متعاقباً به عنوان بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی، به دلیل تغییر دستگاه استخدامی صورت پذیرفته باشد.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از فراهم شدن شرایط جدید انتقال سوابق بیمه ای ایثارگران و فرزندان شهدا از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به سایر صندوق ها خبر داد.

به گزارش ایلنا روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی روز سه شنبه به نقل از ˈسیروس نصیریˈ اعلام کرد: طبق بخشنامه شماره ۶۷۶ فنی سازمان تامین اجتماعی که با استناد به ماده ۴۵ قانون برنامه پنجم توسعه تدوین شده، ایثارگران و فرزندان شهدا برای یک بار از پرداخت مابه التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه ای ناشی از انتقال سوابق بیمه ای از یک صندوق بیمه بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است، معاف هستند.

وی اظهار داشت: طبق قانون، این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق جدید از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می شود.

نصیری ادامه داد: این شرایط شامل آن دسته از ایثارگران و فرزندان شهدا می شود که تغییر صندوق بیمه ای و متعاقباً به عنوان بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی، به دلیل تغییر دستگاه استخدامی صورت پذیرفته باشد.

وی مصادیق تغییر دستگاه استخدامی این دسته از بیمه شدگان را ناشی از تغییر ساختار سازمانی و ماهیت دستگاه و یا انتقال فرد از دستگاهی به دستگاه دیگر دانست و افزود: سایر حالات قطع رابطه استخدامی از جمله استعفا، اخراج، بازخرید خدمت و انفصال برای این قبیل متقاضیان، مشمول این قانون نخواهد شد.

نصیری افزود: کسانی می توانند از این شرایط استفاده کنند که در طول برنامه پنجم توسعه(از ابتدای فروردین ماه سال ۹۰ لغایت پایان اسفندماه سال ۹۴) درخواست انتقال کسور بازنشستگی خود را به سبب تغییر دستگاه استخدامی به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی ارائه کنند.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: آن دسته از بیمه شدگان ایثارگر یا فرزندان شهدا مشمول که قبلا حسب ضوابط وقت و پس از انجام تشریفات مقرر اقدام کرده و موفق به پرداخت تمام یا بخشی از مابه التفاوت متعلقه نشده اند، چنانچه مشمول قانون مذکور قرار گیرند، می توانند با ارائه تقاضا و رعایت سایر مقررات مورد عمل از مزایای قانونی سوابق موردنظر بهره مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز