خبرگزاری کار ایران

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی:

خروجی کار باید بهبود وضعیت کودکان کار و خیابان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۸۷

باید سیاست‌های مرتبط در این حوزه از دل گفت‌و‌گوی اجتماعی با نخبگان، صاحبنظران و نهادهای مدنی استخراج شود، تا شانس پایداری این سیاست‌ها افزایش یابد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، ‌کارو رفاه اجتماعی گفت: ‌ باید با توانمند کردن کودکان کار و خیابان و افزایش کیفی و کمی حمایت‌های اجتماعی از آنها از بین النسلی شدن فقر جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا، ‌احمد میدری در دیدار با اعضای اتاق فکر کودکان کار و خیابان گفت: باید خروجی کار ما بهبود وضعیت موجود کودکان کار و خیابان باشد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آموزشی کودکان کار و خیابان باید مورد تاکید ویژه باشد، گفت: باید سیاست‌های مرتبط در این حوزه از دل گفت‌و‌گوی اجتماعی با نخبگان، صاحبنظران و نهادهای مدنی استخراج شود، تا شانس پایداری این سیاست‌ها افزایش یابد.

در این دیدار مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته ارائه و توضیح داد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی که در قالب فعال شدن شورای ساماندهی کودکان خیابانی پس از ۸ سال تعطیلی صورت گرفته است، ایجاد ساختار اتاق فکر برای ورود نهادهای مدنی و دانشگاهیان به عرصه سیاستگذاری برای کودکان کار و خیابان، پیگیری بیمه کودکان همراه با تشکیل جلسات استانی شورای ساماندهی به منظور پیگیری موضوعات منطقه‌ای در سطح‌‌ همان مناطق از اقدامات مهمی است که تاکنون انجام گرفته است.

بنا براین گزارش؛ همچنین لطفی و امام نمایندگان نهادهای مدنی در اتاق فکر کودکان کار و خیابان نیز ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و انجام کار‌های اصولی در حوزه کودکان کار و خیابان تاکید کردند در این حوزه باید فضای اجتماعی شکل گیرد.

لطفی عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با اشاره به اینکه تجربه اتاق فکر کودکان کار و خیابان یک تجربه موفق در همکاری معاونت رفاه با نهادهای مدنی بوده است، خواستار گسترش این تجربه در سایر حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی نیز شد.
همچنین امام عضو انجمن کوشا تاکید کرد: باید از تجربه نیروهای کارمد و باتجربه و از دانش شکل گرفته در نهادهای مدنی به ویژه در سطح مناطق استفاده بهینه شود.

وامقی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که از دیگر حاضرین این نشست بود ضمن تشکر از اقدامات وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در باره کودکان کار و خیابان گقت: سند سیاستی که در حال تدوین است هم قابلیت اجرایی دارد و هم مبتنی بر تجارب NGO‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز