خبرگزاری کار ایران

الزام پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان بیش از یک شغل

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۸۴

طبق ماده ۳۴ قانون تأمین اجتماعی در صورتی که بیمه شده ای در یک یا چند کارگاه مشمول مقررات قانون اشتغال به کار یابند، هر یک از کارفرمایان مکلفند لیست و حق بیمه وی را به سازمان ارسال و پرداخت کند.

چنانچه بیمه شده ای برای دو یا چند کارفرما کار کند، کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که می پردازند، حق بیمه سهم بیمه شده را از حقوق وی کسر و به انضمام سهم خود، به سازمان پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، طبق ماده ۳۴ قانون تأمین اجتماعی در صورتی که بیمه شده ای در یک یا چند کارگاه مشمول مقررات قانون اشتغال به کار یابند، هر یک از کارفرمایان مکلفند لیست و حق بیمه وی را به سازمان ارسال و پرداخت کند.

براساس این ماده از قانون، رعایت این شرط که حقوق بیمه شده نباید از حداقل حقوق مشمولین قانون کار کمتر باشد، در صورتی است که کارگاه اول حق بیمه متعلقه را با رعایت حداقل دستمزد مشمول کسر حق بیمه سازمان پرداخت کرده باشد، سایر کارفرمایان باید لیست و حق بیمه را بر اساس حقوق پرداختی تنظیم و به سازمان ارائه و پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، اینگونه افراد براساس جمع حق بیمه های پرداخت از مزایای قانون بهره مند می گیرند.

تجمیع بیمه نیز برای فرد بیمه شده در صورتی است که ساعت قانونی کار در طول یک شبانه روز رعایت شود. برای مثال اگر بیمه شده در چند محل کار بیمه کامل پرداخت کند، بیمه افزایش ساعت کار در طول شبانه روز را نمی پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز