خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی وزارت بهداشت خبر داد:

ساخت هزار و ۹۵۵ خانه بهداشت جدید در سال جاری

کد خبر : ۱۸۸۰۷۲

«مراکز آموزش بهورزی به مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان تغییر نام خواهد یافت. مسئولیت آموزش نیز در این مراکز به عهده مربیان بهورزی خواهد بود.»

دکتر علی اکبر سیاری گفت: امسال در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، ساخت هزار و ۹۵۵ خانه بهداشت جدید صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در دیدار با تعدادی از بهورزان، مربیان و کار‌شناسان بهورزی استان گلستان، اعلام کرد: در راستای اجرای بسته بهداشتی طرح تحول نظام سلامت مربیان بهورزی که قرار بود در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل بدهند، این امکان برایشان میسر خواهد شد.

دکتر علی اکبر سیاری همچنین گفت: در ضمن مراکز آموزش بهورزی نیز به مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان تغییر نام خواهد یافت. مسئولیت آموزش نیز در این مراکز به عهده مربیان بهورزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این مراکز باید کاردان بهورزی تربیت کنند و دوره‌های بازآموزی را برای کارکنان سیستم بهداشتی اجرا کنند، افزود: در آینده نیز برای ادامه تحصیل این نیرو‌ها برنامه ریزی خواهد شد. ضمن اینکه برای بهورزان زیر دیپلم دوره‌های بازآموزی تعریف می‌شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه گفت: همچنین برای بازسازی، نوسازی و بهبود استانداردهای خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است. ضمن اینکه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، ساخت هزار و ۹۵۵ خانه بهداشت جدید امسال صورت خواهد گرفت.

گفتنی است صبح امروز تعدادی از بهورزان، مربیان و کار‌شناسان بهورزی استان گلستان با دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت دیدار کردند و در مورد مسائل و مشکلات بهورزان، مراکز آموزش بهورزی، طرح پزشک خانواده و برنامه‌های جدید وزارت بهداشت جهت رفع این مشکلات بحثو تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز