خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

لایحه حمایت از معلولین هفته آینده بررسی می‌شود

کد خبر : ۱۸۰۴۸۶

سال گذشته حدود نیمی از بودجه دولت را مردم به سازمان بهزیستی اهدا کرده‌اند / گسترش NGO ها و استفاده از مشارکت مردمی و افزایش نظارت مردم بر بهزیستی نیز از جمله برنامه‌های ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی لایحه حمایت از معلولین در کمیسیون اجتماعی دولت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا، علی ربیعی در حاشیه اختتامیه اولین کنگره توانبخشی مبتنی بر خانواده با بیان اینکه دولت چندین برنامه رفاهی را از جمله توانبخشی مبتنی بر خانواده در سال ۹۳ طراحی کرده است، گفت: در گذشته رویکردی که دولت و یا نهادهای مدنی را مسلط به نگهداری از معلولین، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست می‌کرد رواج داشت اما رویکرد مدرن‌تر به این مساله توانبخشی این افراد در خانواده است. بنابراین واگذاری کودکان به خانواده‌ها رشد چشمگیری داشته و مردم نیز از این مساله استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود نیمی از بودجه دولت را مردم به سازمان بهزیستی اهدا کرده‌اند، افزود: گسترش NGO ها و استفاده از مشارکت مردمی و افزایش نظارت مردم بر بهزیستی نیز از جمله برنامه‌های ماست.

ربیعی در مورد لایحه حمایت از معلولین گفت: این لایحه هفته آینده در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود به نظر می‌رسد که پس از بررسی‌های فراوان و با کمک گرفتن از خود معلولین این برنامه به پختگی لازم رسیده است و از آنجا به هیات وزیران ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز