خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی:

مهمترین راه مقابله با سکته مغزی، پیشگیری است

کد خبر : ۱۷۵۲۶۹

«از آنجایی که بیماریهای قلبی و عروقی تأثیر مثبتی روی سکته مغزی دارد می‌توان با اصلاح الگوی زندگی رفع استرس‌های محیطی و مشکلات تغذیه‌ای همزمان هم شانس ابتلا به بیماری قلبی و خطر وقوع سکته مغزی را کاهش دهیم.»

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران نسبت به کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاحیه کنگره بیماریهای مغز و اعصاب، مهمترین هدف این کنگره را تبادل اطلاعات و اندیشه میان متخصصان مغز و اعصاب دانست و گفت: این کنگره بر روی سه محور اصلی بیماریهای پارکینسون، ام اس و سکته مغزی می‌چرخد چرا که این بیماریها نیازمند توجه بیشتری هستند.

زالی، مهمترین بیماری از این میان را بیماری سکته مغزی عنوان کرد و گفت: درست است که طی سالهای اخیر درمان‌های خوبی در موضوع سکته مغزی انجام شده اما با توجه به پیچیدگی بافت مغز وقتی سکته مغزی اتفاق می‌افتد درمان آن بسیار سخت خواهد بود.

وی مهمترین استراتژی مقابله با سکته مغزی را پیشگیری از وقوع آن دانست و افزود: از آنجایی که بیماریهای قلبی و عروقی تأثیر مثبتی روی سکته مغزی دارد می‌توان با اصلاح الگوی زندگی رفع استرس‌های محیطی و مشکلات تغذیه‌ای همزمان هم شانس ابتلا به بیماری قلبی و خطر وقوع سکته مغزی را کاهش دهیم.

زالی، بحثفشار خون و دیابت را دو عامل مهم در بروز سکته مغزی عنوان کرد و گفت: مشکل بزرگ ایرانیها این است که خودشان از بیماری دیابت و فشار خون اطلاع ندارند و زمانی متوجه این بیماری می‌شوند که کار از کار گذشته است.

وی تأکید کرد: اگر دیابت و فشار خون در زمان ابتدایی ابتلا به آنها مشخص شود می‌توان از بسیاری از آسیب های محیطی آنها جلوگیری کرد.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نبود معاینات ادواری سبب شده است تا بسیاری از ایرانیان از ابتلای خود به بیماری دیابت یا فشار خون مطلع نباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز