خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن ام اس درگفتگو با ایلنا طرح کرد:

بیماران ام اس در انتظار «خاص» شناخته شدن از جانب مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۱۶

«قرار گرفتن بیماری ام اس در گروه بیماری های خاص منوط به تصویب آن درمجلس است. / قرار نگرفتن بیماری ام اس در زمره بیماریهای خاص بدلیل بار مالی آن است.»

مدیرعامل انجمن ام اس، به رسمیت نشناختن این بیماری به عنوان بیماری خاص، اشتغال و ازدواج را از مشکلات بیماران ام اس عنوان کرد.

سید حسین وزیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از خواسته های بیماران ام اس این است که این بیماری جزء بیماری های خاص قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مشکلی با خاص محسوب شدن بیماری ام اس ندارد و از آن پشتیبانی می کند، افزود: قرار گرفتن بیماری ام اس در گروه بیماری های خاص منوط به تصویب آن درمجلس است.

وزیری ابراز امیدواری کرد که تلاشهایی که طی سالهای گذشته انجمن بیماری ام اس در این رابطه داشته است به نتیجه برسد.

وی مشکل اصلی برای قرار گرفتن بیماری ام اس در زمره بیماریهای خاص را بار مالی عنوان کرد و افزود: انشاءالله منابع مالی برای این موضوع تامین شود تا مجلس با خاص شدن بیماری ام اس موافقت کند.

مدیرعامل انجمن ام اس خاطر نشان کرد: رایزنی‌هایی با مجلس در حال انجام است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.
وزیری اشتغال را از دیگر مشکلات بیماران ام اس ذکر کرد و افزود: بیماران ام اس عمدتا در جوانی به این بیماری گرفتار می‌شوند از همین رو با مشکل اشتغال روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه انجمن ام اس با وزارت کار و سازمان فنی و حرفه ای در این زمینه جلسات راهبردی داشته‌ است، افزود: این جلسات ادامه دارد و کارهایی در این ارتباط تا کنون انجام شده است تا بیماران ام اس شغلهای مناسبی که بتوانند کارهای مربوط به آن در خانه انجام دهند، داشته باشند.

مدیرعامل انجمن ام اس افزود: علاوه بر مشکل اشتغال، بیماری ام اس نیز بر ازدواج این بیماران تاثیر می گذارد از همین رو خانواده ها باید نسبت به این بیماری توجیه شوند که فردی که بیماری ام اس دارد اگر دارو مصرف کند و آرامش داشته باشد و از ورزش نیز غفلت نکند، مشکلی برای فعالیتهایش در زندگی وجود ندارد.

وزیری با تاکید بر اینکه فردی که مبتلا به ام اس است ناتوان نیست، افزود: فردی هم که به بیماری ام اس مبتلا می شود این تصور در او ایجاد می شود که با ابتلا به این بیماری دیگر همه چیز تمام شده است در حالی که این طور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز