خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران:

تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی غرامت ایام بیماری نمی‌‌پردازد / بیش از یک میلیون کارگر در نوبت بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۸۸

سهمیه ۲۰۰ هزار نفری وعده داده شده در مقایسه با کارگران ساختمانی سراسر کشور که متقاضی بیمه هستند و تا کنون بیمه نشده‌اند فاصله بسیار زیادی دارد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران اعلام کرد: کارگران ساختمانی که به سبب حادثه شغلی در استراحت پزشکی به سر می‌برند، بر خلاف سایر کارگران بیمه شده از مزایای غرامت ایام بیماری تامین اجتماعی برخوردار نمی‌شوند.

«احمد زارعی» با بیان این که یک میلیون و ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند، به خبرنگار ایلنا گفت: از چهار سال پیش تا پایان اسفند ماه سال ۹۲، تنها ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند و هنوز یک میلیون و ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور در نوبت‌اند.

وی با اشاره به تعهد دولت در خصوص بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال گذشته، ادامه داد: سهمیه ۲۰۰ هزار نفری وعده داده شده در مقایسه با کارگران ساختمانی سراسر کشور که متقاضی بیمه هستند و تا کنون بیمه نشده‌اند فاصله بسیار زیادی دارد.

این فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرایی نشدن قانون بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن در خصوص کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز