خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

تصویب بسته حمایتی درمان معتادان در دولت طی یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۸۱

افزایش ثبات خانواده بعد از رهایی جسم فرد معتاد مهمترین مسئله است باید عزت و احترام فرد در خانواده بازیابی شود / معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد همگی ریشه در تزلزل خانواده دارد مثلا آرایش دختران نتیجه بی توجهی خانواده است و قطعا چنین دخترانی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب بسته حمایتی مربوط به درمان معتادان در دولت طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در نشستی که با حضور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس کمیته امداد و رئیس سازمان بهزیستی با موضوع اشتغال معتادین بهبود یافته برگزار شد، عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی، شهرداری و دیگر سازمانها آمادگی برای همکاری در زمینه اشتغال معتادین بهبود یافته را دارند افزود: ما تفاهم نامه ای را در سه زمینه امدادگری، جامعه پذیری و اشتغال معتادین بهبود یافته و خانواده های آنها در قالب یک همکاری مشترک تهیه کرده ایم که امیدواریم هرچه زودتر به انجام برسد.

در ادامه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در تشریح اهداف این جلسه گفت: جلسه امروز در راستای برنامه هایی است که دولت در چارچوب سیاستهای اجتماعی در پیش دارد.

علی ربیعی گفت: از آنجا که دولت تدبیر و امید به مسائل اجتماعی و فرهنگی نگاهی کارشناسانه دارد در صدد هستیم تا در رابطه با افراد درگیر با مسئله اعتیاد اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این راه اولین مسئله جداسازی معتادین از مجرمان مواد مخدر است گفت: واقعیت این است که درمسائل مربوط به آسیب مواد مخدر بخشی از افراد مجرمند اما بخش دیگری که در دام اعتیاد گرفتار شدند مجرم نبوده و به عنوان بیمار باید به آنها کمک کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا یک ماه آینده بسته حمایتی مربوط به درمان معتادان در دولت به تصویب برسد گفت: هماهنگی این مسئله بر عهده وزارت کشور است و براین اساس سازمان های دیگری همچون کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری ها، سازمان فنی و حرفه ای و معاونت اشتغال وزارت کار نیز همکاری خواهند داشت.

وی افزود: بر این اساس امیدواریم که بتوانیم در مورد بستری و درمان افراد معتاد، آماده کردن بازپروری، نگه داری، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای لازم و نیز تامین فرصتهای شغلی برای آنها اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی بابیان اینکه امیدواریم کمیته امداد بتواند برای معتادان بازپروری شده بازار فعالیت مناسبی را فراهم کند از تشکیل کمیته دائمی رسیدگی به وضعیت معتادان خبر داد و گفت: دراین کمیته معاونان همه دستگاهها و سازمانها حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست سرپرست کمیته امداد گفت: افزایش ثبات خانواده بعد از رهایی جسم فرد معتاد مهمترین مسئله است باید عزت و احترام فرد در خانواده بازیابی شود.

انوری با بیان این که اعتیاد معلول عدم ثبات خانواده است تصریح کرد: معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد همگی ریشه در تزلزل خانواده دارد مثلا آرایش دختران نتیجه بی توجهی خانواده است و قطعا چنین دخترانی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند.

وی در مورد نشست امروز خاطر نشان کرد: در راستای بازیافتن ثبات خانواده قرار است ستادی تشکیل شود وظیفه این ستاد که ب اهمکاری ارگانهای حاضر درنشست امروز تشکیل خواهد شد ارائه بسته های خدماتی به معتادان و خانواده های در معرض آسیب با هدف پیشگیری، درمان و اشتغال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز