خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات مذاکره نمایندگان معلولان معترض با نمایندگان دولت و مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۰۴

«رئیس سازمان بهزیستی اذعان کرد این بیمه مکمل حق معلولان است اما تا تامین بودجه برای این بیمه صورت نگیرد نمی‌توانند دوباره آن را اجرایی کنند.»

در پی تجمع معلولان در اعتراض به پرداخت نشدن حق ایاب و ذهاب در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه، روز گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات معلولان با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس و تعدادی از نمایندگان معترضان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی تجمع معلولان در روز هفدهم اردیبهشت ماه در مقابل مجلس شورای اسلامی به نشانهٔ اعتراض به عدم پرداخت کامل مستمری و حق ایاب وذهابشان در ماه فروردین، روز گذشته جلسه‌ای باحضور نمایندگان معلولان، رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس و رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد.

مرتضی حاج علی، نماینده این گروه از معلولان در مورد این جلسه به ایلنا گفت: در این جلسه همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در مورد معوقات معلولان گفت که در چند روز آینده پس از دریافت بودجه سال جدید این معوقات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در مورد بیمه مکمل معلولان که ۳ سال است قطع شده نیز صحبت شد؛ رئیس سازمان بهزیستی نیز اذعان کرد این بیمه حق معلولان است اما تا تامین بودجه برای این بیمه صورت نگیرد نمی‌توانند دوباره آن را اجرایی کنند.

نماینده معترضان ادامه داد: ما با مشکل تامین ویلچر و دارو نیز روبرو هستیم که قرار شد بازرس بهزیستی به مراکزی که در ارائه این امکانات قصور کرده‌اند رسیدگی کند و نتیجه‌اش را هفته آینده طی جلسه‌ای با ما در میان بگذارد.

این فعال حقوق معلولان گفت: به طور کلی مسئولان حاضر در این جلسه مشکلات ما را وابسته به بودجه‌ای که مجلس تصویب کرده است خواندند و بیان کردند که اگر مجلس بودجهٔ بیشتری برای این سازمان تصویب کند می‌توانند به مشکلات ما رسیدگی کنند.

وی در پایان اشاره کرد: فاطمه آلیا، نماینده مجلس نیز گفت ما قصد داشتیم که مستمری معلولان را از ۵۲ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان برسانیم اما این طرح در مجلس تصویب نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز