خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته در ایران:

هر ساعت ۱۶۰ نفر متولد و ۴۳ نفر فوت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۳۸

ولادت شهری ۲ دهم درصد و ولادت روستایی ۱۶/۴ درصد رشد داشته است. / استانهای خراسان رضوی با ۷/۹ درصد، ‌سیستان و بلوچستان با ۷/۳ درصد بیشترین موالید را به خود اختصاص داده‌اند. / در هر شبانه روز ۲ هزار و ۱۲۲ واقعه ازدواج و ۴۲۶ واقعه طلاق و در هر ساعت ۸۸ واقعه ازدواج و ۱۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

مدیرکل آمار ثبت احوال با بیان اینکه به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت می‌رسد، گفت: متاسفانه در استان البرز به ازای هر سه ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد, استان تهران بعد از البرز در صدر لیست طلاق قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر محزون امروز در نشستی با خبرنگاران ضمن بیان اینکه رشد جمعیت سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱،۳/۵ درصد رشد داشته است اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ نفر ولادت به ثبت رسیده است که در این میان ۳۴۰ هزار و ۲۶۸ ولادت روستایی بوده است و ۷۵۵ هزار و ۸۴۹ ولادت نیز پسر بوده است بدین ترتیب در هر ماه به طور متوسط ۱۲۲ هزار و ۶۵۳ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در هر شبانه روز به طور متوسط ۴ هزار و ۳۲ و اقعه ولادت و در هر ساعت به طور متوسط ۱۶۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده است تصریح کرد: ولادت شهری ۲ دهم درصد و ولادت روستایی ۱۶/۴ درصد رشد داشته است، همچنین استانهای خراسان رضوی با ۷/۹ درصد، ‌سیستان و بلوچستان با ۷/۳ درصد بیشترین موالید را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین کمترین موالید نیز متعلق به استانهای گیلان، ‌مازندران و تهران است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷۲ هزار و ۸۹۷ واقعه فوت به ثبت رسیده است گفت: از این تعداد ۲۸۵ هزار و ۸۱۱ واقعه فوت در شهرها رخ داده است. همچنین سال گذشته از مجموع فوت شوندگان ۲۰۹ هزار و ۹۵۵ مورد مرد فوت کرده است به طور متوسط سال گذشته در هر ماه ۳۱ هزار و ۷۵ نفر واقعه فوت هر شبانه روز ۱هزار و ۲۲ وا قعه فوت و هر ساعت ۴۳ واقعه فوت به ثبت رسیده است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه سال گذشته ۱/۵ درصد رشد در واقعه فوت به ثبت رسیده است تصریح کرد: خراسان جنوبی، ‌خراسان شمالی و گیلان بیشترین وقایع فوت را سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند و استانهای البرز کرمان و بوشهر نیز کمترین و اقعه فوت را داشته‌اند همچنین بیشترین علت فوتی بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تومور و بیماریهای تنفسی بوده است.

محزون در ادامه با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش ۶/۷ درصدی ازدواج و افزایش ۳/۴ درصدی طلاق بودیم افزود: سال گذشته ۷۷۴ هزار و ۵۱۳ واقعه ازدواج و ۱۵۵ هزار و ۳۶۹ و اقعه طلاق به ثبت رسیده است به طوری که درهر ماه ۶۴ هزار و ۵۴۳ و اقعه ازدواج و ۱۲هزار و ۹۴۷ واقعه طلاق به ثبت رسیده است براساس آمارهای موجود در هر شبانه روز ۲ هزار و ۱۲۲ واقعه ازدواج و ۴۲۶ واقعه طلاق و در هر ساعت ۸۸ واقعه ازدواج و ۱۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه آمار ازدواج در شهر‌ها منفی ۲/۲ درصد کاهش و آمار ازدواج روستایی منفی ۲۶/۹ درصد بوده است گفت: متاسفانه طلاق در شهر‌ها ۲/۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه استانهای اردبیل، کردستان، خراسان شمالی بیشترین ازدواج و استانهای تهران، البرز و کرمان کمتر از میانگین کشوری واقعه ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند گفت: همچنین استانهای خراسان رضوی، ‌گیلان و کردستان بیشترین و اقعه طلاق و استانهای سیستان وبلوچستان ایلام ویزد نیز کمترین و اقعه طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال حدود ۵۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال نخست زندگی صورت می‌گیرد. همچنین به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق درکشور به ثبت می‌رسد که این موضوع در استان البرز سرعت بیشتری دارد به طوری که به ازای هر سه ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد البته در استانهای تهران وگیلان نیز آمار ثبت ازدواج کمتر از ۵ ازدواج یک طلاق است. این درحالی است که در مقابل استانهای سیستان وبلوچستان به ازای هر ۱۳ ازدواج یک طلاق و در استانهای ایلام و خراسان جنوبی نیز به ازای هر ۱۰ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال ثبت ازدواج‌های مجدد به صورت آماری هستیم گفت: ۸۶ درصد ازدواج مرد‌ها بین ۲۰ تا ۳۴ سالگی و ۸۵درصد ازدواج زنان بین ۱۸ تا ۲۹ سالگی صورت می‌گیرد همچنین ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کل کشور در سن ازدواج به سر می‌برند و از آنجا که سن ۴۹ سالگی سن تجرد قطعی است براساس آمارهای موجود می‌توان گفت خانم‌ها بیش از آقایان در سن تجرد قطعی هستند.

وی همچنین اعلام کرد: ۵/۸۹درصد ازدواج‌های صورت گرفته زوج بزرگ‌تر یا همسن زوجه است و تنها ۱۰/۵ درصد کل ازدواج‌ها زوجه بیش از زوج سن دارد.

وی همچنین در باره ثبت تغییر نشانی در سال گذشته نیز گفت: درسال ۹۲، یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۷۷۵ مورد تغییر در ثبت نشانی به ثبت رسیده است گفت: استانهای تهران البرز اصفهان بیشترین ورودی را به خود و استانهای تهران، البرز و خوزستان نیز بیشترین خروجی از استان را به خود اختصاص داده اندهمچنین استانهای تهران خراسان رضوی و خوزستان نیز بیشترین جابجایی را در داخل استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نامهای امیرعلی، امیر حسین، ابوالفضل، محمد طا‌ها، ‌محمد و علی بیشترین فراوانی نام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند گفت: نامهای فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و زینب بیشترین فراوانی نامهای دختر را داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز