خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه در گفتگو با ایلنا:

تعداد تخت‌های ICU باید ۴ برابر شوند / اخلال در استانداردسازی با افزایش قیمت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۹۶

«وقتی تجهیزات بیمارستانی با قیمت بالا خریداری شود، به طور حتم پرداختی از جیب مردم هم تغییر خواهد کرد، به ویژه اینکه بیمه‌ها هم با بیمارستان‌ها در باره پرداخت بدهی‌ها خوش حساب نبوده‌اند. / دستگاههای تنفس، مانیتور‌ها و پمب باید خریداری شوند که البته این‌ها گرانقیمت هستند و هر روز هم بر قیمت آنان اضافه می‌شود.»

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: شیب بسیار شدید قیمت بنزین در تمام قیمت‌ها و همچنین تعرفه‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

«علی امیر سواد کوهی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد استانداردسازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های کشور گفت: هدف این بود که امسال استاندارد سازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه اجرایی شود اما با توجه به افزایش قیمت دلار احتمالاً امسال با افزایش شدید قیمت وسایل و تجهیزات پزشکی رو به رو خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با این شرایط دورنمای خوبی را نمی‌بینم، افزود: استاندارد سازی بخش‌های مراقبتهای ویژه منوط به این است که شرایطی ایجاد شود تا تجهیزات و وسایل‌ پزشکی به قیمت بهتری وارد شود زیرا در صورت افزایش قیمت این وسایل و افزایش نرخ تعرفه‌ها در ‌‌نهایت فشار بر مردم وارد می‌شود.

سواد کوهی تصریح کرد: طبیعتا شرکتهای وارد کننده و تولید کننده دیگر با قیمتهای قبلی حاضر نیستند این وسایل را در اختیار بیمارستان‌ها قرار بدهند زیرا شرایط اقتصادی بیانگر افزایش قیمت این تجهیزات است.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با تاکید بر اینکه برای استاندارسازی بخشهای مراقبت ویژه باید وسایل و تجهیزات مورد نیاز خریداری شود، افزود: با به وجود آمدن این شرایط و افزایش قیمت‌ها اختلالی در این زمینه به وجود خواهد آمد به ویژه در بیمارستانهایی که وابسته به بودجه دولتی نیستند و باید با بودجه خود این تجهیزات را فراهم کنند، که به طور حتم به هنگام دریافت پول از مردم این هزینه‌ها را با آن‌ها حساب خواهند کرد.

سواد کوهی ادامه داد: وقتی تجهیزات بیمارستانی با قیمت بالا خریداری شود، به طور حتم پرداختی از جیب مردم هم تغییر خواهد کرد، به ویژه اینکه بیمه‌ها هم با بیمارستان‌ها در باره پرداخت بدهی‌ها خوش حساب نبوده‌اند.

سواد کوهی در پاسخ به این سؤال که چه تجهیزاتی برای استاندارد سازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه باید خریداری شود، گفت: به طور مثال دستگاههای تنفس، مانیتور‌ها و پمب باید خریداری شوند که البته این‌ها گرانقیمت هستند و هر روز هم بر قیمت آنان اضافه می‌شود.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران به افزایش قیمت دارو از جمله آنتی بیوتک‌ها اشاره کرد و افزود: داروی آلبومین در مدت ۴ سال شاید بالای ۴ برابر افزایش قیمت داشت که مردم باید این هزینه را از جیب بپردازند و این واقعا اجحاف است.

وی بااشاره به کمبود تخت‌های آی سی یو در کشور افزود: ‌ ۵ تا ۶ هزار تخت آی سی یو داریم که با توجه جمعیت کشور باید به ۴ برابر افزایش یابد و درمجموع به ۲۴ هزار تخت آی سی یو نیاز داریم.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران همچنین در مورد کاهش ده درصدی پرداخت‌ها از جیب مردم گفت: گفتن این مطالب ساده است و باید دید در عمل این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز