خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی مددکاری کشور در گفتگو با ایلنا طرح کرد:

سرنوشت نامعلوم بدهی ۴۵ هزار میلیاردی وزارت بهداشت به تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۰۲

«با ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت بدهی ۴۵ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت به تامین اجتماعی که حق مردم است پایمال خواهد شد.»

رئیس انجمن علمی مددکاری کشور، با تاکید بر غیر کارشناسانه بودن ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت، گفت: با این کار بدهی ۴۵ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت به تامین اجتماعی که حق مردم است پایمال خواهد شد.

«مصطفی اقلیما» رئیس انجمن علمی مددکاری کشور، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به طرح واگذاری بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت و درمان خود با مشکلات مختلفی همچون کمبود دارو و ظرفیت بیمارستان‌ها در گیر است و به نظر می‌آید با این واگذاری‌‌ همان گونه که بیمه خدمات درمانی دچار مشکلاتی شده، نه تنها مشکلی از بخش درمان تامین اجتماعی حل نشود بلکه برمشکلاتش نیز افزوده شود.

وی افزود: در حالی که تاکید رهبر انقلاب براساس اصل ۴۴ قانون اساس بر خصوصی سازی است، مشخص نیست که چرا بحثواگذاری بخش درمان به یک وزارتخانه دیگر مطرح شده است.

اقلیما در ادامه افزود: نکته قابل توجه دیگر آن است که وزارت بهداشت ۴۵هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی مقروض است که در صورت اجرای این طرح، این پول که حق الناس است پایمال خواهد شد.

وی اشاره کرد: باید در این زمینه کارشناسی‌های درستی صورت بگیرد و اجرایی شود، در زمینه درمان مردم با مشکلات بزرگی روبرو هستند در گذشته ما در خواست کردیم که به جای هزینه کردن برای طرحهایی مانند سبد کالا، بخشی از خدمات بیمارستان‌ها مانند جراحی‌ها و یا هزینه‌های بستری برای مدتی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد، اما این نظرات عملی نشد در حالی که با انجام این کار بار بزرگی از روی دوش مردم برداشته می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز