خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

هر ساعت دو نفر به علت آلودگی هوا فوت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۵۹

۲۰ تا ۳۰هزار نفر دچار اعتیاد تزریقی هستند / هر خودروی فرسوده سه برابر خودروی استاندارد آلودگی هوا ایجاد می‌کند / ۲۶ میلیون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت اعلام کرد: در هر ساعت دو نفر به علت آلودگی هوا فوت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سیاری " در همایش هفته سلامت که صبح امروز در سالن همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد گفت: ۲۶ میلیون نفر در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند که همین باعثفشار خون، دیابت و افزایش چربی در افراد می‌شود.

وی افزود: ۹۱ هزار نفر به سکته قلبی و ۴۱ هزار نفر به سکته مغزی دچار می‌شوند که ۸۰درصد آن قابل پیشگیری است.

سیاری با اشاره به اینکه ۵/۵ میلیون نفر در کشور سیگار مصرف می‌کنند گفت: این افراد ۷۰ میلیارد نخ سیگار به قمیت ده میلیارد تومان روزانه هزینه می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: ۴۸ میلیون نفر ۵ واحد میوه و سبزی را مصرف نمی‌کنند.

سیاری همچنین به معضل آلودگی هوا اشاره کردو افزود: سال ۹۱،۵ درصد روزهای تهران هوای پاک داشت.

وی با اشاره به تردد ۷۰هزار خودرو ی فرسوده و غیر استاندارد در تهران و افزود: هر خودروی فرسوده سه برابر خودروی استاندارد آلودگی هوا ایجاد می‌کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در هر ساعت دو نفر به علت آلودگی هوا فوت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۳۰هزار نفر دچار اعتیاد تزریقی هستند افزود: مشکلی که در کشور وجود دارد مسئله ایدز و اعتیاد تزریقی است که با خودمراقبتی و توانمندساز ی قابل کنترل است که البته مسائل اجتماعی و اقتصادی را باید مورد توجه قرار داد.

سیاری با اشاره به اینکه برنامه ما در روستا‌ها برای ۲۳ میلیون نفر ارتقای خدمات است افزود: زمانی که روستاییان به بیمارستان ارجاع می‌شوند ۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه به دستور وزیر بهداشت در حال طراحی شبکه جامع همگانی در سطح شهرستان هستیم افزود: با اجرای این طرح می‌توان اعتباراتی را که برای بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده به خوبی کنترل کنیم و نگرانی مردم در هزینه درمان را کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز