خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

وجود ۱۱۷ هزار بیکار در استان / بیشتر بیکاران تحصیل‌کرده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۷۰

در حال حاضر ۱۱۷هزار نفر بیکار وجود دارد که بیشتر آنان را افراد تحصیلکرده و دانشگاهی تشکیل می‌دهد که این امر خوشایند نظام نیست.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۱۷ هزار نفر بیکار در استان وجود دارند که بیشتر آنان را افراد تحصیلکرده و دانشگاهی تشکیل می‌دهد که این امر خوشایند نظام نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه قربانعلی سعادت اظهار داشت: مشکل اساسی استان هم اکنون بیکاری است، به‌طوریکه در حال حاضر ۱۱۷هزار نفر بیکار وجود دارند که بیشتر آنان را افراد تحصیلکرده و دانشگاهی تشکیل می‌دهد که این امر خوشایند نظام نیست. بر همین اساس اولویت نخست آذربایجان غربی در سال جدید جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بسترهای لازم برای مشارکت مردم جهت توسعه صنعت و اقتصاد در کشور فراهم کرده است.

سعادت اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت در ارتباط مستقیم با اشتغال است، ایجاد اشتغال در بخش‌هایی چون صنعت، معدن و خدمات در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بر لزوم شناسایی دقیق مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی که می‌توانند به‌صورت فعال وارد عرصه تولید و اشتغال شوند تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به طرح‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: طرح‌های تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به میزان جزیی اعتبار داده خواهد شد و ضمن اداره کردن طرح‌های با ۲۰ تا ۸۰ درصد، تمامی طرح‌های بالای ۸۰ درصد نیز به اتمام خواهند رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز