خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان امداد و نجات مطرح کرد؛

پر حادثه‌ترین جاده‌های ایران در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۵۰۲

جاده‌های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب بیشترین عملیات امداد جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

ایلنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور با تشریح پر حادثه‌ترین جاده‌های ایران در ایام نوروز، برای رانندگی مطمئن در این جاده‌ها توصیه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، " حسین درخشان " گفت: جاده‌های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب بیشترین عملیات امداد جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در تشریح حوادثجاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: جاده اصفهان کفی و یکنواخت است و تردد خودروهای ناهمگون مانند کامیون و خودروی سواری در آن بسیار است از این رو لازم است با احداثاتوبان‌های مجزا، تردد خودروهای سنگین و سبک مجزا شوند که این مسئله وظیفه مسئولان وزارت راه است.

درخشان ادامه داد: البته رانندگان خودروهای سنگین نیز در این مواقع باید رعایت مقررات و همچنین وضعیت رانندگی مطلوب‌تر را داشته باشند تا خودروهای سبک دچار حادثه نشوند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور در تشریح جاده مازندران نیز افزود: به دلیل مارپیچ بودن و دو باند نبودن اینجاده در برخی مسیر‌ها، رانندگان باید از نظر حفظ سرعت مطمئنه، رعایت‌های لازم را داشته باشند.

به گفته وی، سرعت مطمئنه در جاده‌ها به نوع جاده و آب و هوای آن منطقه بستگی دارد و هنگامی که راننده با چنین جاده‌هایی آشنایی ندارد، سرعت مطمئنه بهترین احتیاط است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات درباره جاده خراسان رضوی گفت: اینجاده نیز جزو جاده‌های یکنواخت و خسته کننده است که تردد فراوان در آن صورت می‌گیرد بنابراین باید رانندگان هر دو ساعت با توقف خودرو، استراحت کوتاهی داشته باشند.

مسافران نوروزی که با خودروی شخصی مسافرت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های هلال احمر برای اسکان، راهنمایی‌های لازم دریافت کنند.

درخشان با بیان اینکه جاده فارس کفی یکنواخت و مسیر طولانی دارد، گفت: توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از خواب آلودگی از رانندگی طولانی مدت دراینجاده پرهیز شود.

وی به کمترین عملیات جاده‌ای کشور نیز اشاره کرد و گفت: کمترین عملیات جاده‌ای امدادگران هلال احمر مربوط به جاده استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است که می‌توان یکی از علت‌های آن را تردد کمتر مسافران در اینجاده عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز