خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۱ درصدی بودجه کمیته امداد در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۲۴

براساس تبصره ۱۷ قانون بودجه بانک مرکزی، مکلف شد تا مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از مانده تسهیلات قرض الحسنه و رشد منابع مذکور را جهت اشتغالزایی خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط بانکهای کشور به این نهاد معرفی کند.

ایلنا: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی بودجه این نهاد در سال ۹۳، گفت: بیشترین میزان رشد اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) مربوط به تأمین هزینه‌های معیشتی خانواده‌های تحت حمایت با ۵۵ درصد و حمایتهای اجتماعی با ۷/۷ درصد است.


به گزارش ایلنا، " منصور قمشه " در مورد اعتبارات کمیته امداد در قانون بودجه سال ۹۳ گفت: ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتباربرای کمیته امداد مصوب شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.


وی جهت گیری بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۹۳ را براساس سیاستهای کلان این نهاد و در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی با رویکرد توانمندسازی، اشتغالزایی و کارآفرینی به همراه عزت نفس خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد.


افزایش بهره‌مندی از منابع قرض الحسنه بانکهای کشور


وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر اشتغالزایی و کارآفرینی خانواده‌های تحت حمایت و اجرای بند(ج) ماده ۳۹ قانون برنامه پنج ساله کشور مبنی بر خروج هر ساله ۱۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش با حمایت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براساس بند(د) تبصره ۱۷ قانون بودجه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مکلف شد تا مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از مانده تسهیلات قرض الحسنه و رشد منابع مذکور را جهت اشتغالزایی خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط بانکهای کشور به این نهاد معرفی کند..


استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی


معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهره‌مندی این نهاد از تسهیلات صندوق توسعه ملی را از دیگر اقدامات موثر در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در قانون بودجه سال ۹۳ عنوان کرد و افزود: براساس بندهای د و ه تبصره ۵ قانون بودجه، ۵ درصد از منابع این دو بند جهت اشتغال خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است و بانکهای عامل نیز موظف به اجرا آن خواهند بود.


قمشه یادآورشد: با توجه به دو مصوبه ذکر شده یکی از اقدامات مهم در جهت سرعت بخشی و کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی خانواده‌های مستعد مورد حمایت، افزایش صد درصدی تسهیلات قرض الحسنه بانکی و صندوق توسعه ملی در قانون بودجه سال ۹۳ است.

تحصیل رایگان فرزندان خانواده‌های کمیته امداد در دانشگاههای کشور


وی در ارتباط با تحصیل رایگان فرزندان خانواده‌های کمیته امداد در دانشگاههای کشور، خاطر نشان کرد: به منظور اجرای بند(ک) ماده ۲۰ برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران و براساس بند(الف) تبصره ۱۶ بودجه سال ۹۳ تحصیل فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات رایگان خواهد بود و هزینه آن در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات آن پرداخت خواهد شد.


معافیت از انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز


قمشه با اشاره به قانون برنامه ۵ ساله کشور و بند(ه) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۳، یادآور شد: بر این اساس مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصوب معاف خواهند بود و دستگاههای ارائه دهنده خدمات مذکور موظف به ارائه خدمات به طور رایگان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور هستند.


معادل زکات و مطالبات کمیته امداد


قمشه تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۹۳ مبلغ یک هزار میلیارد ریال معادل زکات جمع آوری شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و مبلغ یک هزار ریال سهام به عنوان مطالبات کمیته امداد و مجتمع اقتصادی این نهاد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در اجرای بند(ز) ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور و براساس بند(الف) تبصره ۱۷ قانون بودجه سازمانهای مناطق آزاد تجاری و صنعتی یک درصد این بند از محل وصول عوارض ورود و صدور کالا‌ها و خدمات این مناطق را به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی‌‌ همان مناطق اختصاص دهند.
این مقام مسئول همکاری کمیته امداد با وزارت آموزش و پرورش جهت کمک به شتاب در ریشه کنی بیسوادی در کشور به ویژه در خانواده‌های مورد حمایت این نهاد را از دیگر بند مصوب در قانون بودجه سال ۹۳ عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز