خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

درمان سل مقاوم، ۴۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون هزینه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۷۰

برنامه پزشک خانواده علاوه بر دو استان فارس و مازندران در ۳۱ شهرستان از ۳۱ استان کشور اجرا خواهد شد / بر اساس آنچه که ما برنامه ریزی کرده‌ایم در سال آینده تیم پزشک خانواده دچار تغییرات و اصلاحاتی خواهد شد.

ایلنا: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: سل معمولی ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد اما سل مقاوم ۴۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیاری در نشست خبری برنامه‌های حوزه بهداشت که امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در سال ۹۱ حدود ۱۱ هزار مورد ابتلابه بیماری سل در کشور گزارش شده است و آمار مبتلایان سل در سال ۹۲ هنوز آماده نیست.

وی با اشاره به اینکه سل مقاو م خطر بزرگی برای کشور است، افزود: سل معمولی ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد اما سل مقاوم شده ۴۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون هزینه دارد.

سیاری با ابراز نگرانی از سل مقاوم گفت: در منطقه‌ای قرار داریم که شیوع سل درکشورهای همسایه ما؛ افغانستان، پاکستان و عراق بالاست.

وی با اشاره به اینکه ۷۰تا ۷۵ درصد عوامل اثر گذار بر سلامت مردم خارج از حیطه کاری وزارت بهداشت است، افزود: فقر، بیکاری، دسترسی به موا د غذایی، آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد رفتارهای پر خطر، حوادث، هوای ناسالم، غذای غیر سالم از جمله این عوامل است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: با آسیب‌شناسی که در گام اول انجام دادیم توانستیم مشکلات این برنامه را استخراج کرده و با دعوت از صاحبنظران و همچنین مدیران دو استان فارس و مازندران که برنامه پزشک خانواده در این دو استان اجرا می‌شود نقشه راه پزشک خانواده را برای سال ۹۳ طراحی کنیم.

سیاری با اشاره به اصلاح نسخه ۰۲ برنامه پزشک خانواده و اجرای آن در دو استان فارس و مازندران افزود: بر اساس آنچه که ما برنامه ریزی کرده‌ایم در سال آینده تیم پزشک خانواده دچار تغییرات و اصلاحاتی خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده بازنگری می‌شود، افزود: ‌برنامه پزشک خانواده علاوه بر دو استان فارس و مازندران در ۳۱ شهرستان از ۳۱ استان کشور اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز