خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد:

دفا‌تر ادارات کل کمیته امداد روزانه ۴۰۰ نفر مراجعه کننده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۲۳

بیشترین علت مراجعه به دفا‌تر کمیته امداد در استان‌ها، برحسب اولویت، تقاضا برای وام قرض الحسنه، کمکهای موردی، درمان، درخواست تحت حمایت قرار گرفتن، وام اشتغال و ابن سبیل(در راه ماندگان) بوده است.

ایلنا: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حدود ۶۰ هزار نفر در شش ماهه نخست امسال به دفا‌تر ادارات کل کمیته امداد سراسر کشور مراجعه کرده که با احتساب ۲۵ روز کاری برای هرماه، به طور میانگین روزانه ۴۰۰ نفر تنها از طریق این دفتر در سطح مراکز استانهای کشور تقاضای دریافت خدمات حمایتی را داشته‌اند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد ذوالفقاری با بیان اینکه نیمی از مراجعه کنندگان به دفا‌تر کمیته امداد را مددجویان تحت حمایت و نیمی دیگر را افراد غیرمددجو تشکیل داده‌اند، گفت: از این میان ۵۶ درصد افراد مراجعه کننده را زنان و ۴۴ درصد را مردان تشکیل داده‌اند که ۶۸ درصد از آنان ساکن شهر‌ها، ۳۱ درصد ساکن روستا‌ها و ۱ درصد باقی مانده عشایر هستند.


وی افزود: بیشترین علت مراجعه به دفا‌تر استان‌ها، برحسب اولویت، تقاضا برای وام قرض الحسنه، کمکهای موردی، درمان، درخواست تحت حمایت قرار گرفتن، وام اشتغال و ابن سبیل(در راه ماندگان) بوده است.


ذوالفقاری با اشاره به دیگر دلایل مراجعه به دفا‌تر استان‌ها که درصد فراونی هرکدام از آن‌ها کمتر از ۵ درصد بوده اجاره یا ودیعه مسکن، خدمات فرهنگی و آموزشی، احداثمسکن، هدیه ازدواج و… از جمله این موارد بوده است و دفا‌تر استان‌ها از کل مراجعین، ۷۶ درصد را که شامل بیش از ۴۴ هزار نفر بوده، جهت بررسی و اقدام لازم به مدیریت شهرستان‌ها ارجاع و ۲۴ درصد را که بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است، در اداره کل متبوع پاسخگو بوده‌اند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره) ادامه داد: آمارهای فوق نشان می‌دهد ضرورت ارائه خدمات موردی و غیر مستمر بیش از پیش احساس شده و لازم است ارائه خدمات تک و چند خدمتی مورد توجه جدی قرار گیرد؛ همچنین لازم است ارائه تسهیلات قرض الحسنه به جای کمکهای بلاعوض در اولویت قرار گیرد، ضمن آنکه مشکل تامین هزینه‌های درمانی همچنان یکی از مشکلات اصلی نیازمندان جامعه است.


وی تصریح کرد: خدمات پایه و اصلی از خدمات غیرپایه‌ای و همچنین خدمات دارای تاثیر بلند مدت و مولد ارزش افزوده از خدمات دارای آثار زودگذر تفکیک شده و متناسب با نیاز جامعه هدف ارائه می‌شود.


ذوالفقاری در ادامه گفت: موضوعی که در این میان قابل توجه است کاهش درخواست تحت حمایت قرارگرفتن متقاضیان در مقایسه با درخواست خدمات حمایتی مقطعی است که نشانگر دریافت مناسب پیام تغییر رویکرد امداد امام(ره) از سوی جامعه هدف این نهاد است.


وی یادآور شد: این آمار غیر از آمار مراجعین به مدیریت شهرستان‌ها و ادارات تابعه آن‌ها بوده و تنها گزارشی از میزان مراجعه متقاضیان به دفا‌تر ادارات کل کمیته امداد استان‌ها را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز