خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی شهروند‌مداری، گفت‌وگوی اجتماعی و کنش داوطلبانه مطرح شد؛

مشکل اصلی NGOها سنگ‌اندازی‌های سازمان بهزیستی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۶۱

بهزیستی سعی کرده است که انجمن‌های سنتی و مدرن را به صورت غیر کارشناسانه ادغام کند که مشکلاتی رابر ای ثبت NGO بوجود آورده است.

ایلنا: نماینده بنیاد خیریه سپهر در نشست تخصصی شهروند مداری، گفت‌وگوی اجتماعی و کنش داوطلبانه مشکل اصلی فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی را سنگ اندازی‌های مختلف بهزیستی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست تخصصی شهروند مداری گفتگوی اجتماعی و کنش داوطلبانه که امروز در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون رفاه اجتماعی این وزارت خانه و جمعی از نمایندگان سازمانهای مردم نهاد برگزار شد نماینده NGO ها به بیان مشکلات خود پرداختند.

آقای نواب نماینده بنیاد خیریه سپهر که پس از زلزله بم برای انجام خدمات در این منطقه شکل گرفته است گفت: انجمن خیریه سپهر پس از زلزله بم برای جمع آوری کمکهای مردمی و خدمت رسانی به مناطق آسیب دیده شکل گرفت وجواز تاسیسش را از سازمان بهزیستی گرفت ما تاامروز تنها ۲۰درصد از یارانه بهزیستی استفاده کرده ایم و ۸۰ درصد کمکهای ما از خیرین تامین می شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما سازمان بهزیستی است که سنگ اندازی‌های مختلفی بر سر راه ما می‌کند. از آنجا که پروژه‌های موفقی در شهر بم انجام دادیم عده ای از خیرین با تامین مالی از ما خواستند که مشابه این خدمات را در سیستان و بلوچستان انجام دهیم و با وجود آنکه مجوز ما کشوری بود سازمان بهزیستی به ما اجازه نداد و اظهار کرد که هیات امنای شما افراد بد سابقه هستند و ما اجازه انجام چنین کاری را به شما نمی دهیم. درحالیکه هیات امنای ما افرادی مانند آقای جهانگیری فر هستند که اکنون معاون اول رئیس جمهور هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون بهزیستی ناچار شدیم برای ادامه فعالیت اجازه از امکان بگیریم که آنجا از ما تعهد صنوف را گرفتند که هیچ ارتباطی به سازمانهای مردم نهاد ندارد.

در ادامه " لیلی ارشد " نماینده موسسه کاهش اعتیاد زنان و انجمن حقوق کودک گفت: مددجویان ما از هیچ خدمات بیمه ای برخوردار نیستند و ما توقع داریم که حداقل با توجه به شیوع موج سوم بیماری ایدز برای زنانی که دارای رفتار پر خطر جنسی هستند کارتی صادر شود که بتوانند از خدمات بهداشتی رایگان استفاده کنند.

صالحی عضو شبکه یاری کودکان کار و خیابان در مورد مشکلات این جمعیت افزود: ما از سال ۸۲ فعالیت می کنیم و با مشکلات زیادی برای ثبت روبرو بودیم برای نمونه بهزیستی به ما اجازه نداد که با اسم شبکه ثبت شویم مشکل اساسی ما در مورد بهداشت است. من نمی خواهم آماری ارائه دهم که بعدا مشکل ساز شود اما در این زمینه با موقعیتی روبرو هستیم که بهتر است هر چه سریعتر برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به کودکان کار و خیابان اقدام کنیم همچنین در مورد کودکانی که مادر ایرانی و پدر افغانی دارند با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.

وی ادامه داد: من بیش از ۱۳ سال است که در زمینه قوانین کار افراد زیر ۱۵ سال تلاش کرده ام اما تاکنون به هیچ جا نرسیده‌ام.

در ادامه این جلسه کامران آرمان عضو جامعه معلولین ایران افزود: بهزیستی سعی کرده است که انجمن‌های سنتی و مدرن را به صورت غیر کارشناسانه ادغام کند که مشکلاتی رابر ای ثبت NGO بوجود آورده است.

همچنین در این نشست مطالبی با موضوع اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار عنوان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز