خبرگزاری کار ایران

رکورد سالانه ۷۰ عمل پیوند قلب در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۹۶

نارسایی قلب یکی از شایع‌ترین بیماریهای موجود در کشورمان است. بدین منظور، پیشگیری و درمان به موقع این بیماری می‌تواند منجر به کاهش علایم، عوارض و هزینه‌های درمانی گردد.

ایلنا: رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه توانسته‌ایم به آمار سالانه ۷۰ عمل پیوند قلب در کشور برسیم، گفت: بیمارستانهای مسیح دانشوری، امام خمینی(ره) و شریعتی که به لحاظ تعداد عمل پیوند قلب و مراقبتهای ویژه پس از عمل با بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا برابری می‌کنند، به عنوان سه مرکز اصلی پیوند قلب در کشور شناخته می‌شوند.

به گزارش ایلنا، " بابک شریف کاشانی " با اشاره به این موضوع که عمل پیوند قلب بعنوان آخرین راه حل در ارتباط با افرادی که بیماری قلبی آن‌ها در مرحله پیشرفته و غیر قابل درمان باشد، انجام می‌شود، اظهارداشت: در منطقه خاورمیانه تنها ۳ کشور ایران، ترکیه و عربستان سعودی قادر به انجام عمل پیوند قلب هستند.

وی به چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران اشاره کرد و افزود: نارسایی قلب یکی از شایع‌ترین بیماریهای موجود در کشورمان است. بدین منظور، پیشگیری و درمان به موقع این بیماری می‌تواند منجر به کاهش علایم، عوارض و هزینه‌های درمانی گردد.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران به علل اصلی ایجاد بیماری نارسایی قلب اشاره کرد و گفت: استعمال دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، بیماریهای عروقی قلب، برخی عفونتهای ویروسی و عوارض دارویی ممکن است منجر به بیماری نارسایی قلب شود و همچنین استرسهای شدید می‌تواند منجر به عوارض قلبی گردد و استرسهای عادی معمولا باعثتشدید بیماریهای قلبی در افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران تلاش می‌کنیم تا امکانات، توانمندی‌ها و تجریبات موجود در کشورمان در زمینه پیوند قلب را با همکاران داخلی و مهمانان خارجی به اشتراک بگذاریم، ادامه داد: در آخرین کنگره جهانی قلب که در کشور ترکیه برگزار گردید هنگامیکه شرکت کنندگان از آمار و نتایج عمل‌های پیوند قلب در ایران اطلاع یافتند ضمن ابراز تعجب، نسبت به همکاری با کشورمان بسیار ابراز علاقه کردند.

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کمبودهایی که به دلیل تحریم‌ها ایجاد گشته است، گفت: خوشبختانه این قبیل اعمال جراحی همچنان در کشور انجام می‌شود و در کنگره پیش رو قصد داریم در ارتباط با این کمبود‌ها، مشکلات و نوآوریهایی که انجام گرفته با همکاران داخلی و مهمانان خارجی کنگره به تبادل نظر بنشینیم.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران یکبار دیگر ضمن دعوت از همکاران و علاقمندان جهت حضور در این کنگره از شرکتهای دارویی و تجهیزاتی نیز جهت حضور در نمایشگاه جانبی دعوت بعمل آورد تا در این بخش حضوری فعال داشته باشند.

چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ۹۳ در محل مرکز همایشهای بین المللی شهید بهشتی برگزار می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز