خبرگزاری کار ایران

وعده معاون استاندار تهران برای آبیاری مزارع با آب سالم

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۹۰

۱۴ دستگاه دولتی و غیر دولتی در اجرای این طرح فعال هستند وبه تمامی کشاورزان تهرانی روش آموزش آبیاری با آب سالم آموزش داده شده است. همچنین کشاورزانی که بعد از آموزش باز هم اقدام به استفاده از آب‌های غیرمتعارف کردند اخطار کتبی داده شده است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استانداری تهران از معرفی ۲۲ کشاورز متخلف تهرانی به دادگاه خبرداد و گفت: به شهروندان قول می‌دهیم در سال آینده تمام زمینهای کشاورزی تهران با آب سالم آبیاری شود.

به گزارش ایلنا، " نعمت الله ترکی " در حاشیه جلسه ویژه طرح ساماندهی تامین آب سالم و اصلاح نوع کشت در تهران اعلام کرد: در سال ۸۹ حدود ۷۴۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی تهران با آب مخلوط شرب و فاضلاب آبیاری می‌شد که امروز این عدد به ۲۱۴ هکتار کاهش یافته است و به شهروندان تهرانی قول می‌دهیم که در سال ۹۳ تمام زمینهای کشاورزی تهران با آب سالم آبیاری شود.

وی افزود: ۱۴ دستگاه دولتی و غیر دولتی در اجرای این طرح فعال هستند وبه تمامی کشاورزان تهرانی روش آموزش آبیاری با آب سالم آموزش داده شده است. همچنین کشاورزانی که بعد از آموزش باز هم اقدام به استفاده از آب‌های غیرمتعارف کردند اخطار کتبی داده شده است.

معاون استاندار تهران اعلام کرد: تاکنون ۲۲ کشاورز متخلف که علی رقم آموزش‌ها واخطار‌ها باز هم از آب نامتعارف برای آبیاری زمین خود استفاده کرده‌اند را شناسایی و تحویل دستگاه قضایی داده‌ایم که از این تعداد ۹ نفر تبرئه شده و الباقی در نوبت تحقیق و رسیدگی در دادگاه کهریزک هستند.

ترکی اظهار داشت: از دادگستری استان تهران می‌خواهیم پس از صدور رای اجرای احکام به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ هکتار از زمین‌های استان تهران تحت کشت سبزی و صیفی جات است گفت: در این طرح کشاورزانی که آب سالم در دسترس ندارند آموزش دادهشده تا کشت جایگزین مانند پنبه و چوب و ذرت بذری داشته باشند که در این خصوص ۴۶ بهره بردار پای کار آمده و حتی با ۱۵ کشاورز هم برای ذرت بذری قرارداد منعقد شده است.

معاون استاندار تهران رفع مشکل مالکیت اراضی و چاه‌های وقفی و تسریع در صدور و اجرای احکام قضایی در قلع و قمع سبزیکاری‌هایی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند را از مهم‌ترین خواسته‌های واهداف این طرح اعلام کرد و گفت: به تمامی کشاورزان تا ۱۵ اسفند مهلت داده می‌شود تا نوع از استفاده از آبهای نا‌متعارف را تغییر داده و از آب سالم استفاده کنند و در غیر این صورت به مقامات قضایی گزارش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز