خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی نظام پرستاری:

درگیری‌های ذهنی پرستاران می‌تواند به سلامت مردم آسیب بزند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۲

وقتی پزشک نمی‌آید، این پرستار است که باید پاسخگوی بیمار باشد، اگر کمبودی از نظر دارو یا تجهیزات وجود داشته باشد، این پرستار است که باید جوابگوی بیمار و همراه وی باشد، اگر عمل کنسل می‌شود یا هر مشکل دیگری پیش آید، این پرستار است که مسئول پاسخگویی به بیمار است.

ایلنا: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: وجود هر گونه درگیری ذهنی و روحی که موجب کاهش کارایی پرستاران شود، می‌تواند سلامت و جان انسانی را تهدید کند.

به گزارش ایلنا، حسین مومنی با اشاره به اهمیت شغل پرستاری در نظام سلامت، گفت: اگر پرستاران در نظام سلامت در جایگاه واقعی خود قرار گیرند و دغدغه مشکلات و مسائل پیش پاافتاده را نداشته باشند، می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت جامعه و مردم داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون هزینه‌های سرسام آور بخش درمان مردم را در تنگنا قرار داده است در حالیکه با بکارگیری مناسب پتانسیل موجود در جامعه پرستاری، بسیاری از این بیماری‌ها قابل پیشگیری است و پرستاران می‌توانند با یک مشاوره ساده از بروز خیلی از این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر پرستاران به جای پرداختن به این سطح از خدمت، درگیر مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی پزشک نمی‌آید، این پرستار است که باید پاسخگوی بیمار باشد، اگر کمبودی از نظر دارو یا تجهیزات وجود داشته باشد، این پرستار است که باید جوابگوی بیمار و همراه وی باشد، اگر عمل کنسل می‌شود یا هر مشکل دیگری پیش آید، این پرستار است که مسئول پاسخگویی به بیمار است.

وی پرستاران را سپر بلای کمبود‌های بیمارستانی خواند و گفت: با توجه به ارتباط ۲۴ ساعته پرستار با مریض و همراهان وی، می‌توان جامعه پرستاری را عمود خیمه وزارت بهداشت دانست.

مومنی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن حداقل‌ها برای شاغلین حرفه پرستاری گفت: شغل پرستاری به گونه‌ای است که ارتباط تنگاتنگ با مردم و سلامت آن‌ها دارد بنابراین اگر خدای ناکرده به هر دلیل به دنبال هر گونه در گیری ذهنی و حالات روحی و روانی نا‌مطلوب، قصوری از سوی یک پرستار رخ دهد، سلامت و جان یک انسان به مخاطره می‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز