خبرگزاری کار ایران

افزایش بیماریهای غیرواگیر در مردان ۲۵ تا ۶۰ ساله

کد خبر : ۱۴۷۷۴۶

نخستین اولویتی که باعثکاهش عمر مردان می‌شود حوادثبوده، پس از آن بیماری‌های روانی، سپس بیماری‌های قلبی و عروقی و در ‌‌نهایت بیماری‌های تنفسی است.

ایلنا: مردان در سنین ۲۵ تا ۶۰ سالگی از نظر سلامتی مراقبت نمی‌شوند و این امر موجب شده است که بسیاری از بیماریهای غیر واگیر در این گروه سنی گسترش یابد.

به گزارش ایلنا، مدیر جمعیت، سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نظام مراقبت از بدو تولد تا ۲۵ سالگی و همچنین سنین پس از ۶۰ سالگی را در مردان زیر پوشش قرار می‌دهد، اظهار داشت: ‌سنین ۲۵ تا ۶۰ سالگی دوره فعالیت مردان به شمار می‌رود که در این زمان، ممکن است مردان در معرض آسیبهای جسمانی ناشی از محیط کار، حوادثو سوانح و بیماری‌ها قرار بگیرند.

محمد احمدیان گفت: ‌بسیاری از موارد ابتلا به بیماریهای غیر واگیر ریشه در سبک زندگی دارد که با ترویج فرهنگ تغذیه سالم، اصلاح سبک زندگی، فعالیت بدنی مناسب، کنترل استرس و اجتناب از رفتارهای پرخطر می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد.

مدیر جمعیت، سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره بر لزوم توجه به سلامت مردان خاطر نشان کرد: ‌اعتیاد در مردان ۱۰ برابر، سقوط و حوادثغیر عمدی ۳ برابر و حوادثترافیکی ۵ برابر بیشتر از زنان است.

احمدیان با اشاره به اینکه هفته سلامت مردان از یکم الی هفتم اسفند برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ‌در این هفته تلاش می‌شود توجه جامعه، سازمان‌ها و ارگان‌ها را بحثسلامت مردان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ادارات و ارگان‌ها در رابطه با سلامت مردان ایجاد افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی خود است که در این هفته این اطلاعات در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: هفته سلامت مردان با شعارهای متناسب در این زمینه نامگذاری شده است که به ترتیب سلامت مردان و آسیب‌های ناشی از حوادث، سلامت مردان و رعایت ایمنی در ورزش، سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط زندگی، سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط کار، سلامت مردان و رعایت ایمنی در راه‌ها، سلامت مردان و رعایت ایمنی در رفتارهای پرخطر و سلامت مردان و رعایت ایمنی در رانندگی نام دارد.

احمدیان با بیان اینکه یکی از شاخصهای مهم در سلامت «امید به زندگی» است، افزود: میانگین سن امید به زندگی در جهان ۷۱.۵۶ سال بوده و این مسئله در مردان ۷۰ سال و در زنان ۷۳ سال است.

وی اضافه کرد: نخستین اولویتی که باعثکاهش عمر مردان می‌شود حوادثبوده، پس از آن بیماری‌های روانی، سپس بیماری‌های قلبی و عروقی و در ‌‌نهایت بیماری‌های تنفسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز