خبرگزاری کار ایران

معافیت مستمری بگیران تامین اجتماعی از پرداخت فرانشیز

کد خبر : ۱۴۷۱۰۳

در این رویکرد بیمه شدگانی که نیازمند خدمات پزشکی باشند در صورتی که سازمان تأمین اجتماعی آنان را به بیمارستان‌های دولتی معرفی کند، از پرداخت هرگونه فرانشیز و یا هزینه‌های درمانی معاف می‌شوند.

ایلنا: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از معافیت بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان از پرداخت فرانشیز در بیمارستانهای دولتی در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، " سید تقی نوربخش " با بیان اینکه معافیت بازنشستگان و مستمری بگیران از پرداخت فرانشیز در بیمارستان‌های دولتی در قالب طرح نظام ارجاع داخلی اجرا می‌شود، گفت: در این رویکرد بیمه شدگانی که نیازمند خدمات پزشکی باشند در صورتی که سازمان تأمین اجتماعی آنان را به بیمارستان‌های دولتی معرفی کند، از پرداخت هرگونه فرانشیز و یا هزینه‌های درمانی معاف می‌شوند.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را که به تصویب هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی رسیده است، ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: این طرح باید به تصویب هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی برسد.

پرداخت عیدی بازنشستگان سال ۹۲ به نسبت ماههای دریافت مستمری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: عیدی کارگرانی که در یکی از ماههای سال ۹۲ بازنشسته شدند به نسبت ماههای دریافت مستمری پرداخت می‌شود.

سید تقی نوربخش پرداخت عیدی مربوط به ماههای قبل از بازنشستگی را برعهده کارفرمایان دانست و افزود: برای مثال کارگری که از پنج ماه پیش مستمری دریافت می‌کند به ازای ماههای بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی عیدی می‌گیرد.

وی تاکید کرد: کارگران برای دریافت عیدی ماه‌های قبل باید به واحد کارگاهی خود مراجعه کنند.

نوربخش گفت: در صورتی که کارفرمایان درخصوص پرداخت عیدی این گروه از کارگران اقدام نکنند برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی به چگونگی پرداخت عیدی بازماندگان زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این سازمان براساس قانون موظف است به نسبت تعداد بازماندگان هر خانواده عیدی را پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعداد بازماندگان را ۲۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: همچنین عیدی این گروه از افراد زیرپوشش بر اساس ماههایی است که حق بازماندگی را دریافت کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز