خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سهم وزارت بهداشت از سه هزار میلیارد بودجه صرف مناطق محروم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۱۲

در صورتی که نظام بهداشت قوی در کشور حاکم نباشد، امکان پیشگیری از بیماری‌ها در مناطق محروم به وجود نخواهد آمد / بدون داشتن یک نظام ارجاع درست در کشور نمی‌توان خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به مردم ارائه کرد.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر قرار باشد بخشی از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شود صرف مناطق محروم می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، " سید حسن هاشمی " در حاشیه هشتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چنانچه مبلغی از سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده به وزارت بهداشت اختصاص داده شود در این خصوص تفاهم نامه‌ای بین این وزارتخانه و بیمه‌ها منعقد خواهد شد و این بودجه صرف بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق روستایی و محروم می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جبران عقب ماندگی‌های این حوزه افزود: اولویت اول وزارت بهداشت بهبود و بازسازی شبکه‌های بهداشتی درمانی در مناطق روستایی، عشایری، حاشیه شهر‌ها و گسترش آن در کلانشهرهاست.

هاشمی با تاکید بر اولویت و اهمیت بهداشت و پیشگیری بر درمان و نیز پرهزینه بودن درمان افزود: در صورتی که نظام بهداشت قوی در کشور حاکم نباشد، امکان پیشگیری از بیماری‌ها در مناطق محروم به وجود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: بدون داشتن یک نظام ارجاع درست در کشور نمی‌توان خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به مردم ارائه کرد.

هاشمی با یادآوری اینکه ایجاد یک نظام ارجاع درست در نظام سلامت نیازمند منابع مالی کافی است، تصریح کرد: کسانی که معتقدند وزارت بهداشت نیازمند منابع مالی نیست خودشان هم می‌دانند که به مردم آدرس نادرست می‌دهند و امیدوارم همه، حقیقت را بگویند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز