خبرگزاری کار ایران

رویس سازمان بهزیستی خبر داد:

اضافه شدن ۱۰۰ آمبولانس به اورژانس اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۹۶

امروز در مجلس بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از محل صندوق حمایتی و همچنین انشعاب رایگان آب و برق برای این خانواده‌ها تصویب شد.

ایلنا: رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه افتتاح مرکز مشاوره تلفنی کار و تولید و سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی امروز صورت می‌گیرد، گفت: با اضافه شدن صد دستگاه آمبولانس مناسب‌سازی شده به اورژانس اجتماعی این پروژه به مرحله‌ی تکمیل و بلوغ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره تلفنی جامع کار و تولید و رونمایی از صد دستگاه آمبولانس اورژانس اجتماعی و کتابهای ارتقای سلامت در محیط کار، همایون هاشمی(رئیس سازمان بهزیستی) گفت: اوراژنس اجتماعی از سال ۷۸ تاسیس شده و امروز با اضافه شدن صد دستگاه آمبولانس مناسب‌سازی شده به مرحله تکمیل و بلوغ رسیده است. این مرکز از این پس آمادگی ارائه خدمات در شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر را دارد.

وی افزود: افتتاح مرکز مشاوره تلفنی کار و تولید با شماره تماس ۴۳۹۴۵ و انتشار ۲۹ جلد کتاب در حوزه ارتقای سلامت در محیط کار از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی است که براساس دستور وزیر کار برای بهبود وضعیت محیط کارگری تهیه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین از افتتاح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: این سامانه با رصد آسیب‌های اجتماعی، تعیین میزان تراکم این آسیب‌ها در هر منطقه و ارائه آمار ابزار مناسبی را برای فعالیت کلیه نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط و پژوهشگران ارائه می‌کند.

در ادامه این مراسم، عبدالرضا مصری(عضو هیات رئیسه و کمیسیون اجتماعی مجلس) افزود: قانون اساسی کشور ما به عزت و کرامت انسانی همتراز با ۵ اصول مهم دینی بها داده و اورژانس اجتماعی با جلوگیری از لطمه دیدن کرامت انسانی از نمودهای این مسئله است.

این نماینده مجلس گفت: در گذشته مسائل و مشکلات اجتماعی و خانوادگی با دخالت نیروی انتظامی رفع می‌شده که اروژانس اجتماعی شاید نهاد بهتری برای انجام این امور باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران جزء بر‌ترین کشورهای دنیا در ارائه خدمات اورژانس اجتماعی است، ادامه داد: مجلس هر کمکی که از دستش برآید در زمینه ارائه خدمات اجتماعی انجام خواهد داد برای نمونه امروز در مجلس بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از محل صندوق حمایتی و همچنین انشعاب رایگان آب و برق برای این خانواده‌ها تصویب شد.

مصری در پایان با اشاره به اهمیت اورژانس اجتماعی در جلوگیری از گرفتار شدن انسان‌ها به آسیب‌های اجتماعی افزود: در تمام دنیا برای مخاطرات جسمانی اورژانس وجود دارد اما مسئله روح و روان بسیار مهم‌تر است بنابراین باید افرادی که آگاهی کامل به روان انسان‌ها دارند در قالب اورژانس اجتماعی وارد عمل شوند و افراد آسیب دیده را را به جامعه بازگردانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز