خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

پوشش مراقبت‌های بهداشتی اولیه در دستور کار شورای راهبردی سلامت شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۰۹

با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران می‌توان این گونه خدمات بهداشتی اولیه را در شهر‌ها به ویژه حاشیه شهر‌ها که دارای معضلات زیادی هستند، گسترش داد.

ایلنا: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: شهرداری تهران دارای پتانسیل‌های خوبی برای ایجاد پوشش مراقبت‌های اولیه بهداشتی در سطح شهر تهران است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، " محمد حاجی آقاجانی " معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر خدمات بهداشتی اولیه در شهر‌ها بر خلاف روستا‌ها به صورت مراجعه به منازل صورت نمی‌گیرد و شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی خدمات اولیه بهداشتی و سایر آموزش‌های بهداشتی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران می‌توان این گونه خدمات بهداشتی اولیه را در شهر‌ها به ویژه حاشیه شهر‌ها که دارای معضلات زیادی هستند، گسترش داد.

معاون درمان به برگزاری نشست اخیر وزیر بهداشت با شهردار تهران و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این نشست، تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران تصویب شد و مقرر شد از پتانسیل‌های شهرداری برای گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه استفاده شود.

آقاجانی ادامه داد: در اولین جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران سیاستگذاری‌ها در زمینه نوع ارائه خدمات بهداشت در سطح شهر تهران به شکل همکاری فی ما بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران تدوین و اجرایی خواهد شد تا جمعیت ساکن در شهر تهران به طور گسترده‌ای از مراقبت‌های اولیه بهداشتی برخوردار شوند.

عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران خاطرنشان کرد: ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی می‌تواند شاخص‌های بهداشتی را در حاشیه کلان شهر‌ها ارتقاء دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز