خبرگزاری کار ایران

پیگیری رفع مشکلات بازماندگان بیمه شدگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۳

بی‌توجهی به محاسبات بیمه‌ای علت ریشه‌ای بسیاری از مسائل مربوط به تأمین‌اجتماعی است و حتی در مواردی تصمیمهایی در تضاد با محاسبات بیمه‌ای اتخاذ شده است.

ایلنا: مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی عدم توجه به محاسبات بیمه‌ای را باعثبروز چالش در این سازمان دانست و گفت: ‌ پارامترهایی از قبیل نرخ تورم، امید به زندگی و شرایط کلی اقتصادی کشور باید در تصمیم‌گیری در رابطه با تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سیدتقی نوربخش افزود: بی‌توجهی به محاسبات بیمه‌ای علت ریشه‌ای بسیاری از مسائل مربوط به تأمین‌اجتماعی است و حتی در مواردی تصمیمهایی در تضاد با محاسبات بیمه‌ای اتخاذ شده است.

وی نتیجه نهایی روند فعلی را کاهش منابع مالی و محدودیت در خدمت‌رسانی سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد و گفت: تأمین‌اجتماعی از سال ۸۶ به بعد از نقطه سربه‌سری منابع و مصارف عبور کرد و در سال‌جاری نیز براساس بودجه سازمان مجاز به برداشت ۵ هزار میلیارد تومان از محل ذخایر سرمایه‌گذاری هستیم.

نوربخش افزود: امیدواریم باتوجه به اقدامات صورت گرفته و تلاشهایی که برای وصول حق‌بیمه داشته‌ایم و همچنین وصول درآمد مناسب از محل اجرای قانون بخشودگی جرائم؛ در سال‌جاری برداشت کمتری از ذخایر سازمان داشته باشیم.

وی استفاده از فن‌آوری اطلاعات را یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی ذکر کرد و اظهار داشت: در سالهای گذشته به فن‌آوری اطلاعات توجه کافی نشده و امیدواریم شاهد تحول جدی در حوزه فن‌آوری و استفاده حداکثری از IT باشیم. در سال آینده نیز بودجه مناسبی در این حوزه درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از احداثبیمارستان فوق‌تخصصی جراحی سرطان در یزد خبر داد و گفت: باتوجه به آماده بودن زمین و تصویب احداثبیمارستان در هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی امیدواریم احداثبیمارستان در موعد مقرر به اتمام برسد.

وی با اشاره به هزینه بالای درمان سرطان، احداثبیمارستان فوق‌تخصصی جراحی سرطان را باعثآرامش‌خاطر و دلگرمی بیماران استان یزد و منطقه جنوب کشور دانست.

نوربخش همچنین از پیگیری سازمان تامین‌اجتماعی برای رفع مشکلات مربوط به بازماندگان بیمه‌شدگان دارای کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه خبر داد و گفت: در این رابطه پیگیریهای قانونی سازمان تأمین‌اجتماعی در حال انجام است و امیدواریم این موضوع تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری به نتیجه برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز