خبرگزاری کار ایران

کارگاه مشارکت تصمیم‌ساز کودکان در نمایشگاه بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان برگزار شد؛

تصمیم گیری در محلات و خانواده

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۵

مشارکت بر این باور راسخ متکی است که همه افراد حق دارند در مورد اموری که مربوط به خودشان است فکر و احساس مسوولیت کنند و بدون ترس آن را بیان کنند.

ایلنا: پنجمین دوره نمایشگاه «بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان» در بوستان گفتگو فرصت مناسبی است برای برگزاری کارگاه‌هایی درباره کودکان، کارگاه مشارکت و تصمیم ساز کودکان نخستین کارگاه آموزشی نمایشگاهی است که مهم‌ترین رویکرد خود را آموزشی اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا، «حسین عمادی»، «هادی کبیری» و «خانم رعدی» کار‌شناسان این نشست تاکید کردند که مشارکت‌های تصمیم ساز کودکان باید مبتی بر رشد کودکان شکل گیرد. بر همین اساس عماری معتقد است: «مشارکت بر این باور راسخ متکی است که همه افراد حق دارند در مورد اموری که مربوط به خودشان است فکر و احساس مسوولیت کنند و بدون ترس آن را بیان کنند.

شهر دوست‌دار کودک، نیازمند راهبردهایی است که تمام محلات و عرصه‌های زندگی چون آموزش، بهداشت و امکانات شهری را در بر بگیرد، این شهر نیز نیازمند راهبردهایی است که میان نسلی باشد و تنها به کودکان محدود نشود. این شهر همچنین شهری است که مشارکت‌های تصمیم‌ساز کودکان را تضمین می‌کند و آن را به‌مثابه امری پویا، زنده و پیوسته مد نظر دارد – و نه هدفی کوتاه مدت که به راحتی از دست می‌رود.»

«محمدهادی کبیری» روان‌شناس کودک تصمیم سازی کودکان را منوط به رفتار بزرگ‌تر‌ها می‌داند و تاکید می‌کند: «کودکان و خانواده‌هایشان چگونه می‌توانند در روند تصمیم‌گیری محلات وارد شوند و چقدر این روند می‌تواند منجر به توسعه پایدار شود؛ به نحوی که در تمام مراحل - از تولید ایده تا نحوه عملیاتی کردنِ آن - مشارکت عمیق مردم وجود داشته باشد، عوامل قوت و ضعف یک پروژه سنجیده شود و نتایج حاصل از تحقیق به صورت دانش بومی و منابع قابل ارجاع درآید.»

رعدی، روان‌شناس کودک نیز با طرح سوال مشارکت تصمیم‌ساز چگونه شکل می‌گیرد و گزینه‌هایی را مطرح می‌کند: «دریافت نظرات و دیدگاه‌هایِ کودکان، تبدیل دیدگاه‌ها و نظرات کودکان به واقعیت، فراهم‌سازی بستر مناسب برایِ ایجاد تجربه توسط کودک، کمک به بزرگسالان برایِ درک مسائل بزرگسالان از دید کودک…» پنجمین دوره نمایشگاه «بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان» از ۱۶ دی ماه آغاز به کار کرد و تا جمعه ۲۰ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز