خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور:

ایران رتبه نخست تولیدات علمی را در خاورمیانه دارد

کد خبر : ۱۳۰۸۲۷

در بحثانتشارات مقالات و مجلات، مباحثی چون سرقت ادبی، علمی، تصرف مقالات دیگران، استفاده از مقالات دیگران و داده سازی وجود دارد که برای جلوگیری از آن ۸ تا ۱۰ آئین‌نامه در همه بخش‌ها نوشته شده است و از طریق وزارت بهداشت کنترل و پیگیری می‌شود.

ایلنا: دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور گفت: ایران از نظر تولیدات علمی رتبه نخست خاورمیانه و رتبه ۱۵ دنیا را داراست.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، " علی اکبری ساری " در آیین تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این مطلب گفت: ایران همچنین در زمینه رشد و سرعت تولیدات علمی رتبه اول دنیا را دارد که کشورهای کره جنوبی، تایوان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی با اشاره به سیاست‌های معاونت جدید پژوهشی مبنی بر توجه به کیفیت مقالات علمی پژوهشی کشور گفت: رویکرد معاونت جدید وزارت بهداشت از سمت کمیت مقالات علمی پژوهشی به سمت کیفیت و تلاش برای ارتقای کیفیت مجلات و مقالات موجود است لذا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این پس بر اساس کیفیت، ارجاع و مقالات کاربردی‌تر ارزیابی می‌شوند.

وی همچنین بر اخلاقمداری در انتشارات تأکید کرد و اظهار داشت: در بحثانتشارات مقالات و مجلات، مباحثی چون سرقت ادبی، علمی، تصرف مقالات دیگران، استفاده از مقالات دیگران و داده سازی وجود دارد که برای جلوگیری از آن ۸ تا ۱۰ آئین‌نامه در همه بخش‌ها نوشته شده است و از طریق وزارت بهداشت کنترل و پیگیری می‌شود.

اکبری ساری، حرکت از سمت کمیت به کیفیت، نمایه نمودن مجلات، تشویق مجلات نمایه شده، افزایش ارجاع، تعاملات بین المللی، برون سپاری و انتشار الکترونیک را از سیاست‌های جدید معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برشمرد.

بر اساس این گزارش، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین، ضمن اشاره به تصویب ۱۴۰ طرح تحقیقاتی و ۲۸۵ مقاله علمی پژوهشی در سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ مقاله توسط پژوهشگران دانشگاه منتشر شده و ۱۱۵ طرح تحقیقاتی به تصویب رسیده است.

غلامعلی حمیدی، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تصویب طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه با وجود محدودیت‌های مالی در سال جاری افزود: ۷۲ مقاله از مجموع مقالات سال جدید در مجلات سطح یک بین المللی به چاپ رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز