خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر:

پهپاد امداد و نجات به کمک حوادثدریایی و ساحلی کشور می‌آید

کد خبر : ۱۳۰۳۷۵

هزینه ساخت این پهپاد ۲۳ میلیون تومان است که برای نخستین بار توسط مبتکران ایرانی کشورمان در جهان ساخته شده است.

ایلنا: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ساخت پهپاد جستجو و نجات ایرانی توسط مبتکران کشورمان برای نخستین بار در جهان خبر داد و گفت: ۲۱ پایگاه امدادی در سراسر کشور به این پهپاد تجهیز می‌شوند.

به گزارش ایلنا، ‌ " محمود مظفر " در مورد مزایای پهپاد جستجو و نجات گفت: این پهپاد قابلیت پرواز عمود را دارد و امدادرسانی در نقاط صعب‌العبور مانند کوهستان و دریا را نیز تسهیل می‌کند و در زمان تاریکی با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، حرارت بدن مصدوم را شناسایی می‌کند.

وی در مورد مشخصات این تجهیز امدادی خاطرنشان کرد: این پهپاد که دارای گوی‌های نجات است در حوادثدریایی و ساحلی با سرعت بیشتری نسبت به تیم‌های غریق نجات وارد عمل شده است که در تست‌ها این مسئله به اثبات رسیده است.

مظفر با اشاره به قابلیت‌های دید در شب پهپاد جستجو و نجات ایرانی که می‌تواند تصاویر مناطق مأموریتی خود را به صورت زنده مخابره کند، عنوان کرد: این پهپاد در زمان تاریکی با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، حرارت بدن مصدوم غرق شده را شناسایی و امدادگران موفق به نجات فرد می‌شوند.

قابلیت طی کردن مسیری بالغ بر ۴ کیلومتر

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه پهپاد جستجو و نجات ایرانی قابلیت طی کردن مسیری بالغ بر ۴ کیلومتر به صورت رفت و برگشت را دارد، ادامه داد: سال گذشته در جشنواره رباط‌های امدادگر در استان گلستان، جمعی از نخبگان کشور این طرح را ارائه کردند که خوشبختانه امسال موفق به عملیاتی کردن این طرح در کشور شده‌اند. بر این اساس این پهپاد به صورت آزمایشی استفاده و تمام نواقص آن رفع شده است به صورتی که در آینده ۲۱ پایگاه امدادی کشور مجهز به این پهپاد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پهپاد جستجو و نجات ایرانی ۱۰۰ درصد با توان بومی کشور ساخته شده است، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این پهپاد ۲۳ میلیون تومان است که برای نخستین بار توسط مبتکران ایرانی کشورمان در جهان ساخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز