خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران:

صندوق درمان بنیاد شهید دوباره احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۲

قانون جامع حمایت از ایثارگران که در مجلس تصویب شده هنوز به بنیاد شهید ابلاغ نشده است اما ما حدود یک ماه است که پیگیر آیین نامه اجرایی آن هستیم. البته این طرح نیاز به منابع مالی دارد که در بودجه در نظر گرفته شده است و باید ببینیم که مجلس چه تصمیمی می‌گیرد.

ایلنا: امروز رئیس بنیاد شهید به دیدن چند تن از جانبازان قطع نخاعی رفت و در جمع آن‌ها اعلام کردند صندوق درمان برای تأمین مخارجی که بیمه متقبل نمی‌شود دوباره تشکیل می‌شود و بخشی از معوقات ایثار گران و جانبازان نیز تا پایان سال به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه، حجت الاسلام محمد علی شهیدی از جانبازان آسایشگاه ثارالله دیدار کرد.

این آسایشگاه که ویژه جانبازان قطع نخاعی است به ۲۴ جانباز به صورت تمام وقت خدمت رسانی می‌کند و این ظرفیت را داراست تا از ۵ جانباز مه‌مان هم بصورت موقت نگهداری کند.

شهیدی با تک تک این جانبازان دیدار و به مشکلات آن‌ها گوش کرد و جانبازان مشکلاتی از قبیل تأمین هزینهٔ داروهای خارجی که بیمه آن‌ها را تقبل نمی‌کند و راه دور محل اقامت برخی جانبازان تا مراکز توانبخشی را بیان کردند.

شهیدی نیز در زمینه تأمین هزینه‌های داروهای خارجی گفت: در گذشته صندوقی به نام صندوق درمان در بنیاد شهید وجود داشته است که هزینه‌هایی از این قبیل از آنجا تأمین می‌شده است. ما درصدد هستیم تا دوباره این صندوق را احیا کنیم.

وی در ادامه این دیدار به جانبازان گفت: تصمیم دارم که بار دیگری که به اینجا آمدم آقای روحانی را نیز با خود بیاورم زیرا ایشان نیز بسیار علاقمند هستند که از شما دیدار کنند.

در ادامه شهیدی در جمع خبرنگاران گفت: قانون جامع حمایت از ایثارگران که در مجلس تصویب شده هنوز به بنیاد شهید ابلاغ نشده است اما ما حدود یک ماه است که پیگیر آیین نامه اجرایی آن هستیم. البته این طرح نیاز به منابع مالی دارد که در بودجه در نظر گرفته شده است و باید ببینیم که مجلس چه تصمیمی می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: قسمت‌هایی از این طرح که نیاز به منابع مالی ندارد در دست اقدام است و ما معتقدیم این قانون باید اجرا شود.

رئیس بنیاد شهید در پاسخ به این مسئله که برخی ایثارگران معوقات خود را دریافت نکرده‌اند گفت: در ابتدای شروع به کارم ۳۲ درصد از معوقات، تأمین و پرداخت شده است. قسمت دیگری از این معوقات را دولت تحت عنوان سهام نیروگاه به ما پرداخت کرده است. پس از نظر سنجی از جانبازان و ایثارگران تصمیم گرفتیم که اگر بتوانیم این سهام را بفروشیم و پولش را به ایثارگران تقدیم کنیم. بخشی از این معوقات تا پایان سال پرداخت و باقی مانده‌اش در سال آینده پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما برای ایثارگران و خانواده‌هایشان که در شهرستان‌ها هستند و سنشان بالا رفته است خدمات درمانی را در نظر گرفته‌ایم، به این شکل که اگر لازم باشد پزشک متخصص برای آن‌ها از تهران بفرستیم و اگر مشکل آن‌ها در استان خودشان حل نشد، آن‌ها را به تهران بیاوریم و تحت مداوا قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز