خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن علمی جراحی زانو و آرتروسکوپی:

نظارت علمى کافی برای واردات تجهیزات پزشکی وجود ندارد

کد خبر : ۱۲۶۸۴۹

وزارت بهداشت باید بر روى شرکتهای وارد کننده کنترل بیشترى را از نظر کیفیت تجهیزات وارداتى و قیمت گذارى اعمال کند.

ایلنا: دبیر انجمن علمی جراحی زانو و آرتروسکوپی گفت: در واردات بسیاری از تجهیزاتی که برای درمان و جراحی هایى ضایعات ورزشی و یا تعویض مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظارت علمى کافی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " سهیل مهدی‌پور " با بیان این مطلب گفت: افراد غیر پزشک مثل تکنسین هاى اتاق عمل بواسطه آموزش‌هایی که در اتاق عمل دیده‌اند این تجهیزات را بخصوص در شهرستان‌ها براى بعضی از جراحان به کار می‌گیرند که علاوه بر خطرناک بودن جراحی برای بیمار، عوارض بسیاری از جمله استهلاک و فرسایش تجهیزات و تحمیل هزینه اقتصادى به بیمارستان را بر جای می‌گذارد.

وی با تاکید براینکه همچنین وزارت بهداشت باید بر روى شرکت‌های وارد کننده کنترل بیشترى را از نظر کیفیت تجهیزات وارداتى و قیمت گذارى اعمال کند، گفت: باید کنترل‌ها بیشتر شود تا جنسى که کیفیت و بالطبع قیمت خرید کمترى دارد با‌‌ همان قیمتى فروخته نشود که جنس با کیفیت بالا فروخته می‌شود.

مهدی پور با اشاره به هزینه‌هاى گزافی که واردات این تجهیزات به اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: پیشنهاد می‌کنیم وزارت بهداشت ستادى را با تعامل با وزارت علوم در زمینه صنعت تولید تجهیزات پزشکى و به خصوص ارتوپدى و با کمک انجمن‌هاى مربوطه برپا کند تا بتوانیم ضمن ایجاد فرصتهاى شغلى فراوان براى فارغ التحصیلان داخلى، از مصرف کننده صرف به تولیدکننده و از هزینه به درآمد برسیم.

وی درباره وضعیت تجهیزات ارتوپدی نظیر آرتروسکوپی تصریح کرد: بسیاری از بیمارستان‌ها به خصوص در پایتخت این تجهیزات را دارند به طوری که امروز درمان بسیاری از بیماری‌ها و آسیبهاى مفاصل که قبلا حتی با اعمال جراحی باز نیز قابل تشخیص نبود به کمک روشهاى آرتروسکوپیک انجام پذیر شده است.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه انجام دهندگان این اعمال جراحی باید حتما دوره آرتروسکوپی را گذرانده باشند، افزود: آموزش آرتروسکوپى در همه جای دنیا به یک دوره تحصیلات تکمیلى نیاز دارد وبا توجه به زیاد بودن داوطلبان یادگیری این تکنیک‌ها، یکی از اهداف کنگره‌ها آموزش و فراهم کردن شرایطی است که داوطلبین از طریق ارتباط با متخصصین و اساتید مربوطه داخلى یا خارجى، تکنیک‌ها را در داخل و یا خارج از کشور و زیر نظر افراد متبحر فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: آرتروسکوپی باید در مراکزی انجام شود که تمام وسایل آرتروسکوپی در دسترس باشد، توسط افراد متبحر نگه داری شود و پرسنل درمانی مخصوص داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز