خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به ایلنا خبر داد؛

پیش بینی اعتبار ۲۵ میلیاردی برای تامین تجهیزات معلولان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۳

طرح مراقبین درسراسرکشوراجراشد / امسال بیش از۴هزارمعلول را تحت پوشش قرار می دهیم / به معلولان خدمات رایگان درمنزل داده می‌ شود / طرح غربالگری اوتیسم درحال اجراست / اعتبارات تامین تجهیزات معلولان افزایش یافت.

ایلنا: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور عملکرد این معاونت را طی صد روزه اخیر تشریح کرد.

" یحیی سخنگویی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات انجام شده در معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی در صدروزه اخیرگفت: پایش مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی را به منظور بازرسی و ارزیابی کلی برروی آن‌ها طی این مدت شروع کردیم این اقدامی است که تاکنون درکشو انجام نشده بود.

اجرای طرح مراقبین درسراسرکشور

وی همچنین ازاجرای طرح مراقبین درسراسرکشورخبرداد وافزود: درگذشته طرح مراقبین تنها در۱۰استان کشوربه مرحله اجرادرآمده بود.

امسال بیش از۴هزارمعلول را تحت پوشش قرار می دهیم

سخنگویی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۰۰نفر از معلولان را تحت پوشش قرار دادیم، افزود: امسال در نظر گرفتیم این رقم را بتدریج گسترش دهیم وبه بالای ۴هزارنفر برسانیم.

به معلولان خدمات رایگان درمنزل داده می‌ شود

وی در مورد طرح مراقبین به توضیحات بیشتری پرداخت وافزود: دراین طرح افرادی تحصیلکرده‌ای که یکسری فعالیت‌های توانبخشی به آن‌ها آموزش داده شده است باحضوردر منزل به معلولان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

سخنگویی تصریح کرد: به عنوان مثال سالمندی، مشکل راه رفتن دارد که به اوکمک می‌کنندتا راه برود ویا ممکن است نیازبه عصا داشته باشدکه عصایش را تامین می‌کنند یا اینکه فردی عقب مانده ذهنی است که به ویلچرنیازداردازهمین رو نحوه جابه جایی معلول به خانواده‌اش آموزش داده می‌شود ویا ممکن است فردی سکته مغزی کرده باشد وحرکاتی لازم داشته باشد که مراقبین این حرکات را آموزش می‌دهند.

اجرای طرح مراقبین هزینه‌های معلولان راکم می‌کند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با تاکید براینکه اجرای طرح مراقبین هزینه‌های معلولان را کم می‌کند، افزود: همچنین با اجرای این طرح هم وقت خانواده‌ها برای بردن فرزندشان به توانبخشی تلف نمی‌شود و هم اینکه معلول در دل خانواده حضور دارد و خانواده بیشتر احساس مسولیت می‌کند چرا که بیشتر از مراکز فرزندشان را دوست دارند.

طرح غربالگری اوتیسم درحال اجراست

وی همچنین از اجرای طرح اوتیسم خبر داد و افزود: آموزش‌های طرح غربالگری اوتیسم انجام شده است و الان درحال اجرایش هستیم.

کودکان اوتیسمی می توانند وارد مدارس عادی شوند

سخنگویی خاطرنشان کرد: اگر کودکان اوتیسمی را زیر ۵ سال شناسایی کنیم می‌توانیم ورود کنیم تا آنها وارد مدارس عادی بشوند این درحالی است که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت.

اعتبارات تامین تجهیزات معلولان افزایش یافت

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به ابلاغ ۱۱/۵ میلیارد به استان‌ها برای تامین تجهیزات معلولان گفت: این اعتبار الان به استان‌ها ابلاغ شده است در حالی که سال گذشته این رقم حدود ۸/۵ میلیاردبود.

پیش بینی اعتبار ۲۵میلیاردی برای تامین تجهیزات معلولان

وی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده در این زمینه حدود ۲۵ میلیارد است، افزود: امیدوارم با تخصیص این اعتبار بقیه پول را هم به استان‌ها برای تامین تجهیزات معلولان ازجمله تهیه ویلچر، سمعک، عصای سفید و تجهیزات کم بینایان و… ابلاغ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز