خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی:

چاقی و دیابت اپیدمی دوقلوی قرن ۲۱ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۱۴

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا اضافه وزن دارند یا چاق هستند و در کنار این‌ها ۳۶۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر هم دیابت دارند که تا سال ۲۰۳۰ این آمار به ۵۵۰ میلیون نفر می‌رسد.

ایلنا: دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران، چاقی و دیابت را اپیدمی دوقلوی قرن ۲۱ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ‌ حسین دلشاد امروز(یکشنبه) در نشستی خبری گفت: در دنیا ۵۰۰ میلیون نفر اضافه وزن دارند، یا چاق هستند و ۳۶۰ ۴۰۰ میلیون نفر هم دیابت دارند.

وی با اشاره به اینکه چاقی معضل امروز جوامع صنعتی است، افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا اضافه وزن دارند یا چاق هستند و در کنار این‌ها ۳۶۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر هم دیابت دارند که تا سال ۲۰۳۰ این آمار به ۵۵۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی شیوع چاقی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران رو به افزایش دانست، افزود: به همین دلیل به همت دکتر عزیزی انجمن علمی چاقی تشکیل شد که از اهداف و سیاست‌های آن تدوین راهکارهای موثر در پیشگیری از بروز چاقی با انجام پژوهش‌های مختلف و ارسال آن به وزارت بهداشت و افراد مسئول است.

دلشاد به سیاست‌های انجمن علمی چاقی اشاره کرد و افزود: برگزاری کنگره‌های پیشگیری و درمان چاقی از جمله اهداف انجمن است که بر پایه آن چهارمین کنگره از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد و به طور کلی می‌توان گفت ما هر دو سال یک‌بار کنگره برگزار می‌کنیم.

وی افزود: مباحثعلوم پایه، تغذیه، فعالیت بدنی، اعمال جراحی مختلف در درمان چاقی، درمان دارویی، عوارض چاقی، مؤلفه‌های اجتماعی ارتباط با چاقی و سیاست‌گذاری در سطح کلان از جمله محورهای چهارمین کنگره پیش‌گیری و درمان چاقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز