خبرگزاری کار ایران

بیماران دیابتی به بیماری های قلبی و عروقی گرفتارشده اند؛

اختصاص بیش از ۵۰ درصد تخت‌ بیمارستان قلب به بیماران دیابتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۲

اکثر دیابتی‌ها علاوه بر مشکل چشمی به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز گرفتار می‌شوند / بیش از ۹ درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند.

ایلنا: رئیس انجمن دیابت ایران گفت: بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان قلب تهران مربوط به بیماران دیابتی است.

" اسدالله رجب " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین تعداد مبتلایان به دیابت در کشور گفت: بیش از ۶ میلیون نفر در کشور دیابت دارند، به عبارتی بیش از ۹ درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند.

وی شایع‌ترین نوع دیابت را دیابت نوع ۲ اعلام کرد و افزود: متأسفانه این نوع بیماری به موقع تشخیص داده نمی‌شود زیرا شروع دیابت تا زمانی که قند خون به بالای ۲۰۰ نرسد، هیچ علامتی ندارد.

رجب تصریح کرد: حتی اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، صحیح درمان نمی‌شود زیرا خود دیابتی‌ها، پزشکان و سیاستگزاران بهداشت و درمان کشور به این بیماری ‌توجه‌ لازم راندارند.

رئیس انجمن دیابت ایران، بیماری‌های چشمی را از مهم‌ترین عوارض بیماری دیابت ذکر کرد و افزود: اکثر کسانی که به چشم‌پزشکی مراجعه می‌کنند بیماران دیابتی هستند و زمانی این مراجعه‌ها هم صورت می‌گیرد که دیگر بینایی آن‌ها به نابینایی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر دیابتی‌ها علاوه بر مشکل چشمی به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز گرفتار می‌شوند، افزود: بیماری دیابت عروق بزرگ؛ قلب و مغز و عروق کوچک؛ چشم، کلیه و عصب را دچار مشکل می‌کند.

رجب خاطر نشان کرد: بیماران دیابتی بعد از ۱۰ سال ابتلا به این بیماری باید منتظر بیماری‌های قلبی و عروقی نیز باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز