خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

سامانه جامع موقوفات ابزار مدیریت وقف در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۵۰

رفتار نابجای یک خادم ممکن است تمام زحمات و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در یک امامزاده را زیر سوال ببرد و عکس آن، یک برخورد مناسب می‌تواند، خیلی از کمبود‌ها و ضعف‌ها را جبران کند.

ایلنا: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه مفید‌ترین ابزار مدیریتی در سطح کلان است، از به بار نشستن و رشد و شکوفایی برنامه‌های این سازمان در ۶ ماه دوم سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، " حجت الاسلام علی محمدی " در بازدید از پروژه‌های عمرانی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان کرمان با ابراز رضایت از روند پیشرفت این پروژه‌های‌، گفت: با تکمیل پروژه تالار احسان ماندگار در شهر کرمان به عنوان پروژه‌ای عام المنفعه، اعتماد مردم به وقف بیشتر می‌‌شود و در آینده شاهد وقف‌های ارزشمندی از طرف خیرین خواهیم بود.

وی در بازدید از باغ‌های پسته موقوفه ظهیرالدوله، روند رسیدگی و احیاء این باغات را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته در جهت افزایش محصول پسته در باغات موقوفه، نتیجه‌اش در بخش‌های درمانی، پزشکی، کمک به فقرا، حوزه‌های علمیه و… مشهود خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه در شش ماهه دوم سال رشد چشمگیری را در فعالیت‌های اوقاف شاهد خواهیم بود، افزود: برای تحقق برنامه‌ها در ۶ ماهه دوم سال‌، مدیران ستادی باید در استان‌ها و شهرستان‌ها حضور مستمر و اثر بخش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه حضور معاونین و مدیران کل سازمان اوقاف را در استان صرفاً به منظور حل مشکلات پیش روی استان دانست و گفت: با این شیوه، امور در یک مدار قرار می‌گیرد و در شش ماهه دوم سال، رشد چشمگیری را در فعالیت‌های اوقاف شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه آموزش در سازمان اوقاف یک ضرورت است، افزود: موضوع آموزش کارکنان باید با جدیت کامل پیگیری شود و فقط به صدور دستورالعمل نباید اکتفاء کرد و این امر باید به صورت مستمر در شهرستان‌ها پیگیری و اجراء شود.

وی اخلاق، رفتار و برخورد مناسب مدیران اجرایی در امامزادگان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: رفتار نابجای یک خادم ممکن است تمام زحمات و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در یک امامزاده را زیر سوال ببرد و عکس آن، یک برخورد مناسب می‌تواند، خیلی از کمبود‌ها و ضعف‌ها را جبران کند.

حجت الاسلام محمدی توجه به ضریح مطهر امامزادگان به عنوان تنها راه درآمد بقاع متبرکه را اشتباه دانست و ادامه داد: هر امامزاده رقباتی دارد که متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است، مورد بی‌توجهی مدیران و هیئت أمناء قرار گرفته‌اند لذا باید با مدیریت صحیح، این رقبات به سمت درآمد زایی برای امامزادگان هدایت شوند.

وی سامانه جامع بقاع متبرکه و موقوفات را مفید‌ترین ابزار مدیریت در سطح کلان جامعه توصیف و خاطر نشان کرد: این سامانه هماهنگی جامع و کاملی را بین بخش‌های مختلف سازمان ایجاد کرده است و مدیران با علم به این موضوع، باید توجه ویژه‌ای را در بازبینی وقف نامه‌ها و ثبت و اجرای دقیق نیات اعمال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز