خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت اعلام کرد؛

اصلاح سیاست‌های جمعیتی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۱۹

در دهه اول انقلاب به ازای هر یکهزار نفر جمعیت سالانه ۳۵ نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شد اما اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱۶ نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

ایلنا: در دهه اول انقلاب به ازای هر یکهزار نفر جمعیت سالانه ۳۵ نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شد اما اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱۶ نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

به گزارش ایلنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: زنگ خطر سیاست‌های مربوط به رشد جمعیت در کشور به صدا درآمده و اکنون باید سیاست کنترل جمعیت را‌‌ رها و سیاست‌های جدید افزایش جمعیت را دنبال کنیم.

علی اکبر سیاری، افزود: در دهه اول انقلاب به ازای هر یکهزار نفر جمعیت سالانه ۳۵ نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شد اما اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱۶ نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته جمعیت جوان کشور در مدت ۳۰ سال به دو برابر افزایش یافت و چون مسایل مربوط به امکانات شغل، تحصیلات و مایحتاج زندگی آنان مطرح بود، برنامه کنترل جمعیت اکنون در دستور کار دولت قرار گرفته و وزارت بهداشت مامور اجرای این سیاست است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: رشد جمعیت در سال‌های گذشته با خود سیل جمعیت سالمندان را به همراه داشته بنابراین باید برای سالمندان برنامه ریزی کنیم.

سیاری با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره پیش رفتن جامعه به سمت پیری، گفت: کاهش رشد جمعیت به دغدغه مسئولان تبدیل شده بنابراین سیاست‌های جمعیتی نیز باید تغییر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز