خبرگزاری کار ایران

دلیل مخالفت بعضی‌ها با "برجام"

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۹۰۴

بعضی‌ها اصرار دارند موضوع برجام را پیچیده‌تر از چیزی که هست نشان دهند و از این پیچیده کردن منظور دارند.

مسعود یوسفی -روزنامه نگار سیاسی در تجارت‌آنلاین نوشت؛ این بعضی‌ها، به بهانه‌های مختلف سر وقت برجام می‌روند وعبارات و کلمات و حروف متن آن را، سطر به سطر، واژه به واژه، نکته به نکته و مو به مو، آن هم، هر روز و هر ساعت و هر لحظه بازبینی می‌کنند تا مگر ایرادی پیدا کنند یا ایرادی بتراشند.

اما موضوع خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست؛ برجام یعنی دعوت از سرمایه‌گذار خارجی و آوردن پول و سرمایه به داخل کشور. برجام یعنی صادرکردن کالا به خارج، و باز هم آوردن پول به داخل کشور. برجام یعنی راه‌اندازی دوباره یک کارخانه با همان پول و سرمایه و دعوت از یک کارگر ساده بیکار شده برای برگشتن به سر کارش. برجام یعنی رونق دوباره محضرهای عقد و ازدواج  و سر و سامان گرفتن صدها هزار دختر و پسر جوان مجرد. برجام یعنی اینکه آموزش و پرورش مجبور نشود پول گچ و تخته پاک کن و آب و برق مدرسه را از اولیاء دانش آموزان گدایی کند. برجام یعنی زدودن خستگی و گرسنگی از تن پیرمردی رنجور و لرزان که برای سد جوع، عصایش را به درخت کنار خیابان تکیه می‌دهد و تا کمر داخل سطل زباله خم می‌شود و گربه‌ای را از روی پس مانده غذای یک آدم خوشبخت می‌تاراند. برجام یعنی اینکه پیرزنی دست فروش مجبور نشود تا ساعات پایانی شب کار کند و همراه با آخرین مسافران قطار از ایستگاه مترو خارج شود. برجام یعنی سامان بخشیدن به هزاران مرد و زن بی خانمان و گدا و معتاد متجاهر و کودکان بی پناه کار. برجام یعنی در دسترس بودن دارو و تجهیزات پزشکی روز و جلوگیری از مرگ سالانه تعدادی زیادی بیمار. برجام یعنی جایگزین کردن هواپیمای نو به جای کهنه و پیشگیری از سوانح فاجعه بار هوایی. برجام یعنی ورود گردشگر به کشور و فعالسازی هزاران ظرفیت مغفول مانده اقتصادی در حوزه توریسم و رهایی از اقتصاد تک محصولی و کاهش اتکا به نفت. برجام یعنی بازگشت نشاط و آرامش به جامعه و پرهیز از تنش و خشونت و در نتیجه کاهش چشمگیر پرونده‌های قضایی و پایین آمدن آمار زندانیان. برجام  یعنی تعامل مسئولانه و منطقی با جهان خارج و در یک کلام گشایش در زندگی مردم، به همین سادگی!

اما همانطور که گفته شد بعضی‌ها نمی‌خواهند این گشایش  حاصل شود و این رفتار آنها اگر خیانت به مردم تلقی نشود، قطعا نام خدمت به خود نخواهد گرفت. آنها تیم هسته‌ای را که ماه‌ها در تلاش و تکاپو بود تا مذاکرات برجام را به ثمر برساند، گناهکار و مقصر جلوه می‌دهند، اما نمی‌خواهند بپذیرند که رهبری، اعضای همان تیم را هیئتى امین، غیور، شجاع و متدیّن خواندند. آنها می‌گویند برجام توفیقی نداشته است، اما نمی‌گویند خودشان برای ناکام گذاشتن برجام چه نقشها بازی کرده‌اند و بازی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز