خبرگزاری کار ایران

تکنیک خوابیدن در یک دقیقه

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۲۱

پژوهشگران با معرفی یک تکنیک ساده نشان دادند که چگونه می‌توان بدون استرس در حداقل زمان و حداکثر کیفیت به خواب رفت.

محققان دانشگاه بایلور (Baylor) تگزاس آمریکا دریافته‌اند که نوشتن ۵ دقیقه‌ای کارهای روز بعد، قبل از خواب می‌تواند به افراد کمک کند تا سریع‌تر بخوابند.

آنها ۵۷ داوطلب را در یک آزمایشگاه کنترل خواب، ۵ دقیقه قبل از خواب نظارت کردند. بعضی از آنها را مجبور کردند در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده بودند، فکر کنند، در حالی که از دیگران خواسته بودند که فهرستی از کارهای روز آینده را بنویسند.

آنچه محققان متوجه شدند این بود که کسانی که کارهای فردا را نوشتند، عملا ۹ دقیقه سریع‌تر از کسانی که مجبور بودند در مورد کارهای انجام شده خود بنویسند، به خواب رفتند. در حقیقت، آنها هرچه روی کارهای فردا دقیق‌تر می‌شدند، زودتر به خواب می‌رفتند.

جالب توجه است که این امر در میان دسته دیگر که به نوشتن کارهای روز قبل خود دست زدند، معکوس بود و مدت بیشتری طول کشید تا به خواب بروند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کسانی که شب‌ها در به خواب رفتن مشکل دارند، اگر فهرست کارهای فردای خود را قبل از رفتن به رختخواب یادداشت کنند، ۹ دقیقه سریع‌تر به خواب می‌روند.

لیست افکار تهیه کنید

اکثر افراد فکر می‌کنند نوشتن لیستی از کارهایی که می‌خواهند روز بعد یا روزهای آتی انجام دهند با فکر کردن به کارهایی که در طول روز انجام داده‌اند تفاوتی ندارد و هر دوی این کارها آنها را بی‌خواب می‌کند، اما محققان بر این باورند که این تنها عمل نوشتن است که همه تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.

بدون نوشتن، افکار نگران کننده و استرس در ذهن نگهداری می‌شوند، در حالی که عمل نوشتن بر روی کاغذ، ذهن را به اندازه کافی آزاد می‌کند تا قادر شود زودتر به خواب رود.

یافته‌های این مطالعه ممکن است در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما محرومیت از خواب یک مسئله سلامت جدی است که با مشکلات عمده سلامت مرتبط است.

علاوه بر این، محققان یادآور می‌شوند که ۹ دقیقه خواب اضافه حاصل از نوشتن لیست کارها، در مقایسه با بهبود خواب در آزمایش‌های بالینی برای کمک به کیفیت خواب آن را تبدیل به یک جایگزین قابل قبول می‌کند که سریع و ارزان است.

یافته‌های این مطالعه از نتایج مطالعات قبلی نشان می‌دهد نوشتن به عنوان یک ابزار موثر برای کاهش نگرانی و تسکین استرس مفید است، حمایت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز