خبرگزاری کار ایران

شیء مرموز "سیگار برگی" صرفا یک سیارک است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۵۶

اخترشناسان در نهایت به این نتیجه رسیدند که شی میان‌ستاره‌ای "سیگاربرگی" موسوم به "اوموآموآ" که اخیرا کشف شده، صرفا یک سنگ بزرگ است.

دانشمندان با "برنامه جستجوی ارتباطات فرازمینی" موسوم به"Listen" اعلام کردند که مشاهدات اولیه راجع به اولین شی میان ستاره‌ای شناخته شده، هیچ نشانه غیرمعمولی راجع به این شی 400 متری را نشان نمی‌دهد. هیچ موج رادیویی مستقیم یا پخش شده‌ای از "اوموآموآ" شناخته نشده است. با این وجود مطالعات و بررسی‌ها ادامه دارد.

دانشمندان این پروژه نتوانستند از این حقیقت بگذرند که اولین "مهمان" ناخوانده میان ستاره‌ای شناسایی شده در منظومه شمسی، احتمالا مرموزتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

بعد از کشف این سیارک در 19 اکتبر سال جاری توسط دانشگاه هاوائی، مشاهدات تلسکوپی زمینی حاکی از اینست که این شی در یک مسیر هذلولی باز بوده و در ماه سپتامبر در فاصله 37 میلیون کیلومتری از خوشید قرار داشته و با سرعت 95.000 کیلومتر بر ساعت در حال برگشت به فضای عمیق است.

اما مسئله‌ای که باعث شگفتی دانشمندان شده اینست که این سیارک دوکی شکل سنگی یا فلزی بوده و شکل آن احتمالا نشان می‌دهد که "اموآموآ" مصنوعی است.

دانشمندان پس از شک به این سیارک که شاید "اوموآموآ" مانند آنچه آرتور سی. کلارک در رمان تخیلی "راما" نوشته بود، یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان باشد، ابزار رصد برنامه "لیسن" را به سمت این سیارک چرخاندند.

اگرچه مشاهدات و بررسی‌های بیشتری باید صورت گیرد، نتایج این برنامه اعلام می‌کند تاکنون سیگنال‌های هوشمندی پیدا نشده است. با این وجود مطالعات همچنان ادامه دارد.

اندرو سیمیون، مدیر مرکز تحقیقاتی ستی برکلی می‌گوید: مشاهده اطلاعات جدید و جالب این پروژه بسیار فوق العاده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز