خبرگزاری کار ایران

سرنوشتی نامعلوم برای موگابه

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۷۱۷

شبکه خبری زیمبابوه صبح چهارشنبه آهنگی میهن پرستانه را از دوران جنگ علیه حاکمان سفیدپوست پخش کرد.زمانی که رابرت موگابه به عنوان رهبر چریک‌ها مبارزه کرد و در نهایت به عنوان رهبر کشورش تبدیل شد. تلویزیون با قطع این موسیقی اعلام کرد که ارتش مسئول قدرت است و رئیس جمهور موگابه سالم است. خبر واقعی به آرامی‌خود را نشان داد و آن کنار گذاشتن یکی از روسای جمهور قدیمی‌آفریقا با یک کودتا بود.

روزنامه تجارت به نقل از ایندیپندنت نوشت: همچنین آینده معاون اول رئیس جمهور امرسون منانگاگوا معروف به "کروکدیل" و گریس موگابه همسر رابرت که از سوی بسیاری از مخالفان به "لیدی مکبث" معروف بود.

منانگاگوا که در گذشته وزیر اطلاعات زیمبابوه هم بود هفته گذشته اخراج شد و موگابه 93 ساله همسرش گریس 41 ساله را جایگزین وی کرد.

منانگاگوا به آفریقای جنوبی فرار کرد و انتظار می‌رفت گریس موگابه جایگزین وی شود. اعلام در دست‌گیری قدرت توسط ژنرال سیبوسیسو مطرح شد که گفته شده در 24 ساعت گذشته با منانگوا در تماس بوده است.

حزب حاکم زانو پی اف در پیامی‌تویتری منانگوا را جانشین موقت موگابه معرفی کرد.

تاکنون هیچ گزارشی از خشونت در خیابانها یا اعتراض به برکناری موگابه نشده است.

اکنون سرنوشت گریس موگابه که به دلیل ولخرجی‌های گسترده اش به "گریس گوچی" معروف شده چه خواهد بود؟

گریس و همسرش متهم به فساد مالی و نقض حقوق بشر هستند.

رابرت و گریس موگابه هردو در فهرست تحریم از سوی بسیاری از کشورهای جهان قراردارند که شامل منع سفر آنها می‌شود اما گزینه تبعید آنها به آفریقای جنوبی که تاثیر زیادی روی زیمبابوه داشته وجود دارد.

جایگزین این راه کشیدن این دو به دادگاه است که می‌تواند خطر اختلافات سیاسی و قبیله‌ای و خشونت را بیشتر کند. هنوز نتیجه کودتا مشخص نیست.

ترجمه: فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز