خبرگزاری کار ایران

تشکیل تیم ضد تروریسم درآسیای میانه

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۵۶

دیدار رییس‌جمهور روسیه و رییس‌جمهور آذربایجان با ایران در شرایط حساسی صورت گرفته است‌.

با توجه به اینکه روسیه و ایران به عنوان عضوی از مجموعه کشورهایی هستند که برای تقابل با گروهک‌های تکفیری و تروریستی هزینه‌های هنگفتی پرداخت کردند لذا به نظر می‌رسد تا پایان سال میلادی جاری همه گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق نابود خواهند شد لذا دو کشور و حتی آذربایجان می‌توانند جز یک جبهه مشترکی برای تقابل با جریان‌های تکفیری ایجاد کند‌.

از آنجا که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که آمریکا در تلاش است تا بحران خاورمیانه را به سمت آسیای میانه منتقل کند و کشورهای آسیای میانه را برای مدت‌ها درگیر گروهک‌های تروریستی کند لذا رایزنی کشورهای ایران‌، روسیه و آذربایجان ترکیه می‌تواند در ایجاد یک جبهه برای مقابله احتمالی با وجود گروهک‌های تروریستی در آسیای میانه شکل گیرد‌.

از آنجایی که طی روزهای گذشته دنیا شاهد ورود انفجار‌های دردناکی در افغانستان شده به نظر می‌رسد در آینده وضعیت ناپایداری متوجه آسیای میانه خواهد شد به همین دلیل علاوه بر بعد اقتصادی و همکاری هسته‌ای ایران و روسیه‌، همکاری مربوط به ایجاد یک جبهه واحد برای تقابل با گروهک‌های تروریستی در دستور کار سران سه کشور قرار گرفت است‌.

ضمن اینکه بعید به نظر نمی‌رسد که طی ماه‌ها و سال‌های آینده علاوه بر روسیه و ایران، آذربایجان‌، ترکیه‌، عراق و سوریه به تشکیل یک جبهه در تقابل با نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه حرکت کنند‌.

منبع: روزنامه جهان صنعت؛حسن‌هانی‌زاده- کارشناس مسایل بین‌الملل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز