خبرگزاری کار ایران

قوانین پسا برگزیت نیازمند رویکردی فرامذاکره‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۰۷

تاخیر درشروع مذاکرات درباره آینده روابط پس از برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا باعث نگرانی درباره آینده تمامی‌شرکت‌های است که با اتحادیه اروپایی در تجارت هستند.

روزنامه تجارت در مطلبی از فایننشال تایمز  آورده است: این نگرانی در بخش تجاری شهر لندن خود را بیشتر نشان می‌دهد. مذاکرات درباره تجارت آزاد کالا به حدی است که سازمان تجارت جهانی برآن تاکیید دارد. تجارت در بخش خدماتی بحث درباره موضوع پیچیده‌تری را درباره توافقنامه‌های آینده بین‌المللی با انگلیس مطرح کرده است.

کشورها تمایلی به از دست دادن کنترل بر بخش‌های اقتصادی به یک سیستم فراملیتی ندارند. سازمانهای غیررسمی‌چون هئیت ثبات مالی و کمیته بازل هیچ قدرت قانونی ندارند. بازار یکپارچه اروپایی در بخش خدمات مالی یک سازه غیرمعمول است و به خوبی کار کرده است و سود خوبی نسیب لندن کرده است.

اما برگزیت این تصویر را تغییر خواهد داد. این امر نتیجه مذاکرات مقامات با یکدیگر است. شرکت‌های خارجی در انگلیس به این نتیجه رسیدند که نگه داشتن تخم مرغ‌های اقتصادی شان در سبد انگلیسی یک ریسک است.

دیگر شهرهای اروپایی از فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران به نفع خود استفاده کردند. سیستم مالی لندن به راحتی نمی‌تواند جابه جا شود و به کشوری دیگر منتقل شود.

بانک‌های اروپایی عملیات تجاری خود را در لندن بنا کردند و تمایلی به جداسازی آن ندارند . هنوز مشخص نیست قانون جدید درباره تجارت با انگلیس چه زمانی نگاشته شود.

در واقعیت حتی اگر سلطه بازارهای لندن بر بازارهای اروپایی کاهش یابد این منطقه در بدنه اقتصادی بازارهاست. قوانین انگلیس پیشتر در توسعه قوانین اتحادیه اروپا نقش داشتند. از آنجا که مذاکرات درباره دسترسی به بازارها هنوز آغاز نشده برای بازارها و مشتریان چگونگی مذاکرات اهمیت دارد. انگلیس نیازمند تیمی‌سیاسی برای مذاکرات درباره پرسش‌های فنی مرتبط با قوانین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز